توزیع غذای گرم توسط کانون فاطمة الزهرا میان نیازمندان تبریز
توزيع غذاي گرم توسط کانون فاطمة الزهرا ميان نيازمندان تبريز

توزیع غذای گرم توسط کانون فاطمة الزهرا میان نیازمندان تبریز

بانوان کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم تبريز،۱۰۰ پرس غذاي گرم درمحل کانون طبخ و به همراه گوشت قرباني در بين خانواده هاي داراي افراد بيمار توزيع کردند.
شناسه خبر : 32781 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، سیداحمد موسوی از اجرای مرحله بیست و دوم کمک های خداپسدانه خود با طبخ و توزیع ۱۰۰ عدد غذای گرم و ذبح قربانی یک رأس گوسفند به همت بانوان کانون فرهنگی هنری و کانون خدمت رضوی در قالب احسان «فاطمی» و به یاد گرامیداشت اولین سالگرد شهید دانشمند « محسن فخری زاده»،خبر داد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت: امام صادق (ع) به ثواب بالای رفع گرفتاری مردم اشاره فرموده است، در عین حال خداوند ثواب‌های زیادی برای این عمل در نظر گرفته است. امام صادق (ع) در اهمیت و ثواب رفع گرفتاری مؤمنین فرمود: هر مؤمنی که گرفتاری مؤمنی را برطرف کند، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از وی دور می‌کند.»

موسوی با بیان اینکه انفاق تنها پاداش اخروى ندارد بلکه با افزودن پاداش آن، سبب رشد و تکامل انسان می‌شود،افزود: بر همین اساس بانوان تلاشگر و همیشه در صحنه کانون فرهنگی هنری با مشارکت کانون خدمت رضوی،۱۰۰ پرس غذای گرم را در محل کانون طبخ و به همراه ذبح قربانی یک رأس گوسفند،در بین خانواده های دارای افراد بیمار شبانه و در درب منازل آنها توسط برادران کانون،توزیع شد.

وی همچنین به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات برای بسیاری از افراد اشاره کرد و گفت: به همت دو تن از خادمیاران رضوی که از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری هستند، به نیت ۱۴ معصوم (ع)،۱۴ نفر از افراد خانواده هایی که از لحاظ مالی مشکل دارند و از کار افتاده هستند شناسایی و در عنوان «زیارت اولی» به صورت کاملا رایگان و با تامین تمامی امکانات رفاهی مسافرتی عازم مشهد مقدس کردند.

موسوی هزینه این مرحله از کمک های همدلی را به همراه اعزام زیارت اولی به مشهدمقدس،بالغ بر ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و تصریح کرد: احتیاجات افراد به یکدیگر در جامعه اسلامی فراوان و متنوع است. باید اولویت‌گذاری کرد و برای رفع احتیاجات برنامه‌ریزی نمود. در منابع روایی به احسان به خویشاوندان، یتیمان، مساکین، همسایه، رفیق، هم‌سفر، مسافر، همسر، فرزند، زیردستان، اسیر، اموات، کفار و حیوانات سفارش‌های زیادی شده است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم تبریز ضمن قدردانی ویژه از ۲ خادمیار رضوی عزیز که خواستند کار خیرشان گمنام بماند و نامی از آنها برده نشود و تجلیل از بانوان فعال کانون فرهنگی هنری که تمامی این امور خداپسندانه را به نحو احسن،انجام می دهند،خاطرنشان کرد: مرحله بیست و سوم کمک های مومنانه کانون،همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) با اعزام ۵ نفر زیارت اولی به مشهد مقدس و اهدای بسته های غذایی ویژه،اجرایی خواهد شد.

کلمات کلیدی: توزيع غذاي گرم فهما