مسابقات مدهامّتان بستری برای کشف استعدادهای قرآنی در مساجد است
مسابقات مدهامّتان بستري براي کشف استعدادهاي قرآني در مساجد است

مسابقات مدهامّتان بستری برای کشف استعدادهای قرآنی در مساجد است

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تبريز گفت: قرآن کريم، نسخه شفابخش بشريت و نورهدايت درظلمت کده دردآور و دهشتناک کنوني است.
شناسه خبر : 32810 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استا آذربایجان شرقی، «ابراهیم لایقی» اظهار داشت: در روایات از پیامبر اکرم (ص) آمده است که مسجد، ظرف ترویج قرآن است، این ظرف را باید همواره با قرآن پر کنیم و از این نعمت خدادادی بهره مند شویم که سعادت همه ما در گرو انس با قرآن است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمت کده دردآور و دهشتناک کنونی است.

لایقی با اشاره به این عنوان که «مدهامتان» نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است،اظهار کرد: مسابقات قرآنی موثرترین و کارآمد ترین کار فرهنگی در تراز جامعه قرآنی است که آثار و برکات آن نه تنها  در زندگی شخصی بلکه جامعه را فرا می گیرد.

وی تصریح کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برپایی مسابقات قرآنی مدهامتان زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان را در مساجد و زمینه رقابت سالم را در استان فراهم می کند.

معاون قرآن و عترت با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی، استانی فرهنگی و مذهبی است و نسبت به قرآن اهمیت لازم را دارند؛ گفت: قرآن و مسابقات قرآنی در این استان جایگاه ویژه ای دارد.

لایقی عنوان کرد: این دوره از مسابقات ویژه فعالان فهما و از مهمترین برنامه های طراحی شده در رواق نور سامانه بچه های مسجد است که با برگزاری مرحله استانی تا پایان آذر ماه جاری انجام می گیرد.

وی افزود: پانزدهمین دوره این مسابقات ویژه سه رده در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.

لایقی با بیان اینکه قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی رشته های مدنظر از جمله بخش های این مسابقه است، بیان کرد: علاقه مندان برای حضور در این دوره می توانند  به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.