مسابقات مدهامّتان نقش مهمی در اعتلای فرهنگ قرآنی دارد
مسابقات مدهامّتان نقش مهمي در اعتلاي فرهنگ قرآني دارد
مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی:

مسابقات مدهامّتان نقش مهمی در اعتلای فرهنگ قرآنی دارد

وظيفه شعاع گفت: اگر بخواهيم يک جامعه مطلوب ايماني و انساني داشته باشيم؛ لازم است آحاد جامعه دين خود را نسبت به قرآن کريم ادا کنند، در اين ميان مسابقات مدهامّتان نقش مهمي در اعتلاي فرهنگ قرآني دارد.
شناسه خبر : 33089 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «رحیم وظیفه شعاع» اظهار داشت: موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی آمادگی خود را برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات قرآنی مدهامتان اعلام می کند.

مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چندین هزار نفر حافظ قرآن در کشور تربیت شده و از نیمه دهه ۶۰ بحث حفظ قرآن در کشور شروع شده است و در بیش از سه دهه فعالیت قرآنی هزاران نفر فعال قرآنی و حافظ قرآن کریم در جامعه تربیت شده است.

وظیفه شعاع افزود: اگر بخواهیم یک جامعه مطلوب ایمانی و انسانی  داشته باشیم لازم است آحاد مردم وظایف خود را نسبت به قرآن کریم ازنظر مهارت های خواندن، فهم، ترویج و همچمین مهارت عمل به قرآن را باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح محرومیت‌زدایی قرآنی و فرهنگی در بعضی از مناطق تبریز یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار موسسه مهد قرآن و عترت استان است،اظهار کرد: این موسسه درتبریز و در شهرستان ها این آمادگی را دارد که درصورت فراهم نمودن مقدمات لازم کانون های مساجد با برپایی دوره های فشرده، مهارت ها و تجربیات آموزشی ۴۰ ساله خود را در زمینه های مختلف فعالیت های قرآن، در دوره های فشرده دراختیار دوستان عزیز مساجد قرادهیم.

وظیفه‌شعاع با اشاره به برگزاری مسابقات مدهامتان در دوره های قبلی عنوان کرد: با اینکه پیش از این، موسسه مهد قرآن در برگزاری این مسابقه  مشارکت نداشته است ولی برای برگزاری دوره پانزدهم مسابقه مدهامتان که امسال در آخر آذرماه برگزار خواهد شد، همکاری مهد قرآن از نظر قرآن آموزان و اساتید را در برپایی این مسابقه را با اهتمام اعلام داشته و امیدواریم نقشی برای برگزاری هرچه بهتراین مسابقه داشته باشیم.

مدیر موسسه مهدقرآن بهترین شیوه برای ترویج قرآن به کودکان و نوجوانان،داشتن قهرمانان قرآنی را در همین حوزه دانست و گفت: گسترش و ترویج قرآن کریم و معرفی چهره‌ها و الگوهای قرآنی در جامعه، معرفی حافظان و قاریان، ترغیب و تشویق جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه ذکر کرد.

وظیفه شعاع همچنین قرآنی بودن خود والدین و معلمان و اساتید دانشگاهی را در صورتی که جذابیت و خلاقیت لازم را دراین زمینه داشته باشند، یکی دیگراز شیوه های ترویج و تبلیغ قرآن برشمرد.

وی درمورد نقش کانون های فرهنگی هنری به یکی از کارهای ماندگار و اثرگذار درکشور که درقالب مساجد خودنمایی می کند اشاره کرد و گفت: راه انداختن جریان یک صفحه تلاوت روزانه قرآن بعد ازنمازهای واجب است که این برنامه واقعا هنرمندانه طراحی شده است.

مدیر موسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در پایان ضمن اشاره به این مطلب که آموزش عمومی قرآن کریم برای شهروندان یکی از برنامه‌های جوهری و شاخص مهد قرآن محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: برای تقویت برنامه های قرآنی اجرایی در کانون های مساجد و تامین و خودکفایی قاری قرآن تدبیری اندیشیده شود که حداقل در هر مسجدی دو قاری قرآن مسلط به ترتیل خوانی و قرائت را داشته باشند و دراین زمینه موسسه مهد قرآن تبریز برای بهره مندی اعضای کانون های مساجد و نمازگزاران محترم، برای تامین قرآن خوان مجرب در مساجد، برای برگزاری دوره فشرده ترتیل خوانی، آمادگی کامل را دارد.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان