بخشی از استعدادهای قرآنی مساجد به واسطه جشنواره مدهامّتان شناسایی می‌شوند
بخشي از استعدادهاي قرآني مساجد به واسطه جشنواره مدهامّتان شناسايي مي‌شوند
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

بخشی از استعدادهای قرآنی مساجد به واسطه جشنواره مدهامّتان شناسایی می‌شوند

هادي نيا گفت: بخش قابل توجهي از استعدادهاي قرآني در مساجد استان به واسطه برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان شناسايي و معرفي مي شوند.
شناسه خبر : 33091 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در استان آذربایجان شرقی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاون قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم است، افزود: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به صورت حضوری، مجازی و ارسال فایل در بستر سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir برگزار می‌شود.

هادی نیا با بیان این‌که این دوره از مسابقات برای متولدین 94 به بعد، 7 تا 16 سال ( متولدان 84 تا 93) و رده سنی 17 تا 30 سال(متولدان 83 تا 70) برگزار می‌‎شود، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار را 30 آذر ماه است که مانند دوره های گذشته در بخش‌های کانونی، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت فعالان قرآنی مؤسسات و مراکز نمونه و برگزیده قرآنی استان در زمینه داوری آثار رسیده به جشنواره خاطرنشان کرد: تعامل نزدیک با معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار رسیده و گزینش نفرات برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان این‌که برگزیدگان مرحله استانی دی‌ماه سال جاری معرفی خواهند شد، گفت: برگزیدگان استانی به مرحله کشوری که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود؛ راه پیدا خواهند کرد.

هادی‌نیا با اشاره به برگزاری 14 دوره موفق جشنواره قرآنی مدهامتان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: بخش قابل توجهی از نخبگان و استعدادهای قرآنی در مساجد استان به واسطه برگزاری این رویداد مهم قرآنی شناسایی و معرفی شده اند.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان