مسابقات مدهامّتان زمینه‌ساز یادگیری علوم قرآنی در سطح بچه‌های مسجد است
مسابقات مدهامّتان زمينه‌ساز يادگيري علوم قرآني در سطح بچه‌هاي مسجد است
قاری برجسته قرآن در آذربایجان شرقی:

مسابقات مدهامّتان زمینه‌ساز یادگیری علوم قرآنی در سطح بچه‌های مسجد است

شوقي ضمن تقدير از فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد، به برگزاري مسابقات مدهامّتان اشاره کرد و گفت: اين مسابقات زمينه‌ساز يادگيري علوم قرآني بين بچه‌هاي مسجد است.
شناسه خبر : 33099 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

 «اکبر شوقی» در گفت وگو با  ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مساجد همیشه محور فعالیت فرهنگی بوده اند، اظهار کرد: در توسعه فرهنگ قرآنی طبیعتا کانون های مساجد نقش به سزایی دارند.

مدرس قرآن دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: مسابقات قرآنی در توسعه فرهنگی و دینی جامعه اثرگذار است و زمینه‌ ایجاد رقابت سالم برای یادگیری هر چه بهتر علوم قرآنی را برای مخاطبان در هر سن و قشری فراهم می‌کند.

شوقی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان عامل موثر در ایجاد انگیزه به ویژه در نوجوانان و جوانان برای آموزش و تعلیم قرآن به همراه تشویق آنان می باشد، گفت: جشنواره ها نه تنها درحوزه قرآن و عترت بلکه در تمامی حوزه ها یک نوع جریان سازی است که به عنوان شاخص عملکرد در آن حوزه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: با قابلیتی که مساجد دارند می توانند با استفاده از اساتید قرآن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد درحوزه کودک با پویایی، انسجام، جوایز و تسهیلات بیشتر گامی درجذابیت برای این قشر از قرآن آموزان ایجاد کنند.

این فعال قرآنی با بیان این مطلب که فعالیت های قرآنی باید در بستر مساجد پررونق باشند، گفت: در برخی مساجد چند مدیریتی بودن به عنوان مشکل اصلی می باشد که اگر بتوان با همفکری و هم افزایی این مشکل راحل و فصل نموده تا موجبات حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در مساجد فراهم گردد و همچنین کانون های فرهنگی هنری  می توانند حتی به صورت منطقه ای عمل کنند که باعث اتحاد و انسجام بیشتری شود.

شوقی با این عنوان که روخوانی و روانخوانی قدم ابتدایی برای کسب معارف قرآن است، تاکید کرد: باید با رویکردهای تازه و استفاده از بستر فضای مجازی و دیجیتال و با بهره مندی از کارشناسان مجرب و مشاوران قرآنی در پیشرفت اهداف شاخص فعالیت های قرآن قدم برداشت.

مدرس قرآن دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: بستر و بطن قرآن مساجد هستند، لذا کانون های مساجد می توانند با برنامه ریزی دقیق خلاء هایی که در این فضا به وجود آمده را جبران کنند و حلقه وصلی باشند و با رویکردها و راهکارها و برنامه های بهتری بتوانند در مساجد درفعالیت های قرآن با موضوع و فعالیت های خاص، خود را شاخص عنوان کنند.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان