برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی در کانون فاطمة الزهرا تبریز
برگزاري کارگاه سبک زندگي اسلامي در کانون فاطمة الزهرا تبريز

برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی در کانون فاطمة الزهرا تبریز

به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا (س) تبريز، کارگاه تربيتي آموزشي سبک زندگي اسلامي به مدت ۲ روز، با حضور خانواده هاي اعضاي کانون و مسجد برگزار شد.
شناسه خبر : 33100 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سیداحمد موسوی» از برگزاری کارگاه تربیتی سبک زندگی اسلامی با موضوع آسایش و آرامش در زندگی مشترک با حضور جمعی از خانواده های اعضای کانون و مسجد در محل مسجد فاطمة الزهرا (س) خبر داد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) شهرک ارم  تبریزگفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها و با توجه به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند مسجد سنگر است، از همین رو سعی شده تا در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی از ظرفیت مسجد استفاده کرده و دوره های آموزشی را برای مخاطبان توسط کانون فرهنگی هنری برگزار کنیم.

موسوی افزود: خانم شهیدی روانشناس و مشاوره خانواده در این کارگاه به تبیین مقوله آسایش و آرامش در زندگی مشترک از دیدگاه قرآن پرداخت.

روانشناس و مشاوره خانواده دو مولفه آرامش و آسایش را لازمه ی ایجاد حس رضایت و خوشبختی در زندگی زناشویی عنوان کرد و اظهار داشت: احساس رضایت و خوشبختی با ایجاد آرامش و آسایش از طرف زوجین در خانواده ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارد.

وی ایجاد حس آرامش در زندگی را مهم تر و فراتر از ایجاد حس آسایش دانست و ادامه داد: آسایش رفع نیازهای جسمی و مادی در زندگی می باشد و این درحالی است که گرچه وجود این ملاک برای داشتن زندگی رضایتمند، مهم و ضروری است ولی آرامشی که زوجین از درکنار یکدیگر برای هم به ارمغان می آورند بالاتر و مهم تر از رفع نیاز مادی است.

شهیدی دلیل مهم تربودن آرامش از آسایش را با اشاره به آیه ای از آیات الهی تکمیل کرد و افزود: خداوند در قرآن می فرمایند:« و از نشانه های خداوند این است که زن و مرد را در کنار یکدیگر آفرید تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند.»

وی ایجاد آرامش در زندگی مشترک را در استفاده از مهارت های ارتباطی، کلامی و برقراری روابط عاطفی عنوان و اضافه کرد: خداوند در آیه ای از قرآن به ایجاد مودت و رحمت بین همسران اشاره می نماید که مودت به معنای عشق و رحمت به معنای صمیمیت و مهربانی است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) تبریز با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی ،خاطرنشان کرد:خانواده اولین و اساسی ترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است و الگوی اصلی فرزندان در خانواده والدین هستند و نماز اول وقت یکی از عوامل موثر در جهت هدایت انسان است؛بنابراین باید والدین با راهکارها و تشویق های گوناگونی فرزندان را به اهمیت نماز توصیه نموده تا آنها را جهت حضور در نماز اول وقت و انجام عمل صالح مورد تشویق قرار دهند.

کلمات کلیدی: سبک زندگي فهما