برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در کانون شهدای سرخاب تبریز
برگزاري جشن ميلاد حضرت زينب (س) در کانون شهداي سرخاب تبريز

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در کانون شهدای سرخاب تبریز

همزمان با سالروز ولادت حضرت زينب (س)، جشن ميلاد بانوي صبر و ايثار به همت کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب برگزار شد.
شناسه خبر : 33155 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جعفرمحمد خانلی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، اظهارکرد: به همین مناسبت مراسم جشنی با برنامه های متنوع با حضور اهالی منطقه در مسجد صفای بنی هاشم برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: در طول تاریخ نام زینب کبری (س) همواره یادآور صحنه هایی از شجاعت و رشادت شیر زنی است که با وجود نشستن غبار غم بار کربلا بر جسم و روحش، پروانه وار بر گرد کاروانیان سالار شهیدان پر می زد تا آرام بخش جان و روحشان شود.

محمدخانلی افزود:عبادت از رفیع ترین مقام آدمی است. ائمه اطهار(ع) هر کدام مرتبه اعلای این مقام را دارا بودند و با خدای خویش انس و الفت ویژه داشتند. دخت والا گهر علی، نهایت عبادت و تعظیم را در برابر پروردگار داشته است.

وی اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری در برنامه های مختلف مناسبتی به ویژه ایام ملی و مذهبی به اجرای برنامه های شاد و متنوع می پردازد که این مهم پیش از شیوع همه گیری کرونا پر رونق تر بوده است.

محمدخانلی با بیان اینکه ازجمله این برنامه ها،برنامه جشن میلاد حضرت زینب (س) همزمان با روز میلاد ایشان بوده است؛گفت:سخنرانی و مولودی خوانی مداح اهل بیت (ع) و اجرای گروه سرود از برنامه های این مناسبت به شمار می رود که با رعایت دستور العمل های بهداشتی اجرا شد.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه ها درکانون و مسجد، در قالب رواق نور در طرح ملی ایران قوی برگزار می شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب ضمن قدردانی از فعالان در این مجموعه، خاطرنشان کرد: باید شخصیت و جایگاه بلند و بی بدیل دختر کبرای علی (ع) الگوی عملی مسلمان قرار بگیرد.

کلمات کلیدی: فهما فرهنگی و هنری