نشست هماهنگی و راهبردی رویداد ملی فهما در مراغه برگزار شد
نشست هماهنگي و راهبردي رويداد ملي فهما در مراغه برگزار شد

نشست هماهنگی و راهبردی رویداد ملی فهما در مراغه برگزار شد

نشست هماهنگي، تبيين سياست‌ها و راهبرد اجرايي سومين رويداد ملي فهما با عنوان «به توان مردم» در شهرستان مراغه برگزار شد.
شناسه خبر : 33157 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، نشست هماهنگی، تبیین سیاست‌ها و راهبرد اجرایی سومین رویداد ملی فهما با عنوان «به توان مردم» با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران مسئول کانون ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه برگزار شد.

«محمد هادی نیا» در این نشست با اشاره به این‌که زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir بهترین بستر برای معرفی ظرفیت مساجد و کاون های فرهنگی هنری کشور است، اظهار داشت: این فضای تعریف شده که با هم‌اندیشی متخصصین و صاحب نظران رشته های مختلف و مرتبط طراحی شده است، فرصتی برای بروز و ظهور فعالیت های بچه های مسجد است.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف رویداد ملی فهما بروز و ظهور نقش محوری مساجد و کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: حضور مطلوب و اثر بخش کانون های فرهنگی هنری در عرصه های مختلف با محوریت مساجد، به صورت خودجوش و برخاسته از انگیزه های متعهد و استعدادهای جوانان انقلابی، مبیّن کارکردهای مفید و چند منظوره این ساختار تشکیلاتی منسجم و با قابلیت بالاست.
وی با بیان این‌که سومین رویداد ملی فهما پس از تجربه برگزاری اولین رویداد در سال 1398 و طرح ملی ایران قوی در سال گذشته؛ امسال با شعار «به توان مردم» برگزار می شود، گفت: این طرح به منظور فراهم نمودن بستر مشارکت، دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام، انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و انتشار فعالیت ها و محتوی تولیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.
هادی نیا افزود: این رویداد بر اساس اصول و سیاست ها و سند تحول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با توجه به شرایط، قابلیت ها و مقدورات محلی، کارکردهای اقتضایی و فعالیت های خودجوش و استفاده هدفمند از فناوری های نوین، رسانه ها طراحی شده است.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که رویداد فهما رویکردی رقابتی نیز برای کانون های فرهنگی هنری مساجد پیش بینی کرده ست، افزود: کانون های فرهنگی هنری می توانند در این عرصه وضعیت خود را نسبت به سایر کانون ها در زمینه های مختلف سنجش نموده و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی رتبه بندی شوند.
هادی نیا ادامه داد: انتظار می رود کانون های مساجد استان تمامی فعالیت های رویداد فهما 1400 را در بستر سامانه بچه های مسجد تا سی‌ام آذر ماه سال جاری ثبت کنند، شاخص های ارزیابی فعالیت کانون ها در رویداد فهما بر اساس اطلاعات هویتی و ساماندهی کانون ها، فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها با محوریت مسجد، تولیدات فرهنگی هنری کانون ها(فردی و گروهی)، برنامه های آموزشی و توانمندسازی، مسابقات و آزمون های الکترونیکی و فعالیت های خود جوش کانون ها با محوریت مسجد خواهد بود.
همچنین احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه نیز در سخنانی ضمن تقدیر از حضور مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرستان مراغه اظهار داشت: این شهرستان دارای بیش از ۵۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی است.
گفتنی است، در پایان این نشست کارشناسان ستاد فهما استان به ارایه آموزش های لازم در راستای ثبت حداکثری فعالیت های صورت گرفته در سطح کانون های فرهنگی هنری مراغه با سامانه بچه های مسجد پرداختند.