شناسایی نخبگان قرآنی از اهداف شاخص جشنواره مدهامّتان است
شناسايي نخبگان قرآني از اهداف شاخص جشنواره مدهامّتان است
مدیرمسئول کانون امام حسین تبریز:

شناسایی نخبگان قرآنی از اهداف شاخص جشنواره مدهامّتان است

سبب کار گفت: مهمترين شاخصه جشنواره قرآني مدهامتان کشف نخبگان قرآني است.
شناسه خبر : 33447 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۰:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حسن سبب کار» اظهار داشت: ترغیب و تشویق فعالان قرآنی مسجد و کانون برای شرکت در جشنواره قرآنی مدهامتان، یکی ازفعالیت های هدفمند کانون می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز گفت: قرآن مایه حیات روحانی و جسمانی و زندگی فردی و جمعی مسلمانان می‌باشد زیرا این صحیفه الهی چراغی است که روشنی آن هرگز فروغی نمی‌نشیند و بنیانی است که پایه‌های آن هرگز متزلزل نمی‌شود.

سبب کار افزود: انس با قرآن جامعه ما را در برابر آسیب های اجتماعی مصون می کند و برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان با شرکت فعالان مسجدی و اعضای کانون های مساجد در واقع بستری فراهم کرده است تا انس با قرآن با ایجاد یک رقابت سالم فراهم شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات سبب شده تا استعداد افراد در گروه های سنی متفاوت،شناسایی شوند،اظهارکرد: پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعداد یابی در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد.

سبب کار با اشاره به برنامه های اجرایی در زمینه قرآن در کانون امام حسین (ع) تصریح کرد: در کنار شرکت در مسابقات قرآنی، کانون برنامه ها و فعالیت های قرآنی ویژه ای را با حضور اساتید قرآنی دارد که این مورد از موضوعات مورد استقبال از سوی خانواده ها است که سبب شده تا از این ظرفیت برای ارتقا سواد قرآنی فرزندان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به زمان جشنواره مدهامتان که آخر آذر ماه برگزارخواهد شد، گفت: شناسایی ظرفیت ها و فراگیر شدن فعالیت ها و ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در مسابقات قرآنی از اهم برنامه ها و اهداف جشنواره است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) تبریز ضمن بیان این مطلب که بچه های مسجد استقبال خوبی ازاین مسابقه کرده اند؛خاطرنشان کرد: چنانكه پيامبر(ص) فرمود: «انما نصبت المساجد للقرآن» خداوند مساجد را برای قرآن تعبيه فرموده است و پايگاه اصلی ترويج قرآن مسجد است. بايد مسجدی‌های ما با قرآن و قرآنيان ما با مسجد پيوند عميق و وثيق داشته باشند.

گفتنی است این جشنواره قرآنی یکی از برنامه های ویژه رواق نور است که با هدف کشف استعدادهای قرآنی در حال برگزاری است.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان