کانون‌های مساجد فرصتی برای شکوفایی استعداد نوجوانان است
کانون‌هاي مساجد فرصتي براي شکوفايي استعداد نوجوانان است
امام جمعه هریس:

کانون‌های مساجد فرصتی برای شکوفایی استعداد نوجوانان است

حجت الاسلام نصرالله‌پور در جمع مديران مسئول کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان هريس گفت: کانون‌هاي مساجد فرصتي براي جذب و شکوفايي استعداد کودکان و نوجوانان است.
شناسه خبر : 33448 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۰:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، نشست هماهنگی تبیین سیاست‌ها و راهبرد اجرایی سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» به همراه کارگاه آموزشی فعالیت و ثبت فعالیت های کانون در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد امروز به میزبانی هریس و با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام نصرالله‌پور در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد هریس با بیان این‌که ظرفیت بسیار مهمی در سطح مساجد این شهرستان وجود دارد، گفت: کانون‌های مساجد فرصتی برای جذب و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان است.

امام جمعه هریس با اشاره به این‌که رویداد ملی فهما در سومین سال برگزاری؛ توانسته بستری برای تبادل تجربه های موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور باشد، خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت بسیاری از فعالیت های موجود در سطح کانون های مساجد این شهرستان هنوز در سامانه بچه های مسجد ثبت نشده است.

وی با تأکید بر استفاده از فرصت باقی مانده تا پایان آذر ماه سال جاری برای ثبت فعالیت های تعریف شده و خودجوش کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد افزود: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری که به صورت افتخاری فعالیت دارند؛ می توانند با ثبت تک تک برنامه های اجرا شده در این سامانه از فرصت بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی ستاد کشوری بهره مند شوند.

حجت الاسلام نصرالله‌پور با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با برنامه های خلاقانه و نوآورانه زمینه جذب کودکان به مساجد را فراهم کنند، تصریح کرد: هیات امنای مساجد باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با روی گشاده میزان کودکان در مسجد باشند.

گفتنی است، در این نشست هماهنگی؛ گارگاه آموزشی چگونگی فعالیت در سامانه بچه های مسجد به مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان هریس آموزش داده شد.