کارگاه آموزشی زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد در شهرستان هوراند برگزار شد
کارگاه آموزشي زيست‌بوم مجازي بچه‌هاي مسجد در شهرستان هوراند برگزار شد
همزمان با برگزاری سومین رویداد ملی فهما؛

کارگاه آموزشی زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد در شهرستان هوراند برگزار شد

همزمان با برگزاري سومين رويداد ملي فهما کارگاه آموزشي زيست‌بوم مجازي بچه‌هاي مسجد در شهرستان هوراند برگزار شد.
شناسه خبر : 33697 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، نشست هماهنگی تبیین سیاست‌ها و راهبرد اجرایی سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» به همراه کارگاه آموزشی فعالیت و ثبت فعالیت های کانون در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد به میزبانی شهرستان هوراند برگزار شد.

«پرستو حقی» سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هوراند در این نشست که با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همراه بود، اظهار داشت: این شهرستان دارای بیش از 30 کانون مسجدی است که اغلب در مناطق روستایی فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که محرومیت منطقه هوراند؛ ایجاب می کند که حمایت های بیشتری از کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کانون های این منطقه به صورت خودجوش و افتخاری اقدامات گسترده ای داشته و دارند، اما به دلیل محدودیت در دسترسی به اینترنت پرسرعت از ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد از حمایت های کمتری برخوردار شده اند.

حقی با اشاره به این‌که سامانه بچه های مسجد فرصتی برای بهره‌مندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تجربه های موفق یکدیگر است، گفت: هرگونه حمایت مادی و معنوی منوط به امتیاز کسب شده از سوی کانون در سامانه بچه های مسجد است، بنابر این انتظار می رود کانون های شهرستان در زمینه ثبت فعالیت های خود در روزهای باقی مانده اهتمام جدی داشته باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هوراند با بیان این‌که فضای رقابتی ایجاد شده در سومین رویداد ملی فهما؛ امکان ثبت فعالیت ها و امتیازگیری کانون ها برای بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی را به حداکثر رسانده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز توجه ویژه به گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد هوراند دارد. 

گفتنی است، در ادامه این نشست حجت الاسلام بهروز ثنایی، کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌ها و مرتضی شفیعی روابط عمومی ستاد فهما آذربایجان شرقی به ارایه آموزش های لازم در سامانه بچه های مسجد پرداختند.

کلمات کلیدی: فهما به توان مردم