رویداد ملی فهما به دنبال شناسایی ظرفیت‌های موجود در مساجد است
رويداد ملي فهما به دنبال شناسايي ظرفيت‌هاي موجود در مساجد است
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

رویداد ملی فهما به دنبال شناسایی ظرفیت‌های موجود در مساجد است

هادي نيا گفت: رويداد ملي فهما با هدف ارزيابي و شناسايي ظرفيت‌هاي موجود در مساجد و با رويکرد تقويت شاخص‌هاي مسجد محور در محلات برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 33700 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، همایش هماهنگی تبیین سیاست‌ها و راهبرد اجرایی سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» به همراه کارگاه آموزشی فعالیت و ثبت فعالیت های کانون در بستر زیست بوم مجازی بچه های مسجد با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و امام جمعه آذرشهر در این شهرسان برگزار شد.

«محمد هادی نیا» در این همایش با اشاره به این‌که رویداد ملی فهما فرصتی برای ارزیابی عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برای برخورداری از حمایت های مادی و معنوی است، اظهار داشت: بر اساس نظام فهما؛ هر کانونی که بیشترین مشارکت در ثبت فعالیت ها و کسب امتیازات را داشته باشد؛ مورد حمایت حداکثری قرار خواهد گرفت.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: رویداد نخست فهما از سال ۱۳۹۸، دومین رویداد ملی فهما سال گذشته با شعار« ایران قوی» و سومین رویداد امسال در ۱۲ رواق و مشتمل بر ۴۰ بخش برگزار می‌شود و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با ورود به سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی با بیان این‌که بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری نیز در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند که اگر فعالیت های خود را بتوانند در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند؛ قطعا با کسب امتیازات این رویداد؛ بعنوان کانون  الگوی استانی و کشوری معرفی شده و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

هادی نیا با اشاره به ابعاد برگزاری سومین رویداد ملی فهما یادآور شد: این رویداد که از مرداد سال جاری آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد، رقابتی سالم میان بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی جهت امتیازدهی به فعالیت‌ها با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: این رویداد ملی و در سطح استانی که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد را شامل می‌شود؛ با هدف ارزیابی و شناسایی ظرفیت‌های موجود در مساجد و با رویکرد تقویت شاخص‌های مسجد محور در محلات برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای انتشار فعالیت ها در قالب های تعریف شده رسانه ای و هنری ، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور است.

گفتنی است، در این همایش تعدادی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر مورد تقدیر قرار گرفته و کارشناسان ستاد فهما استان به ارایه آموزش های لازم در زمینه فعالیت و ثبت برنامه های کانونی در سامانه بچه های مسجد پرداختند.