توزیع بیش از ۱۷ تن گوشت قربانی میان نیازمندان استان آذربایجان شرقی
توزيع بيش از ۱۷ تن گوشت قرباني ميان نيازمندان استان آذربايجان شرقي
مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز:

توزیع بیش از ۱۷ تن گوشت قربانی میان نیازمندان استان آذربایجان شرقی

آراسته گفت: با مشارکت مؤسسه خيريه حضرت خديجه(س) شهر مقدس قم، خيرين برنامه سمت خدا، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان امسال بيش از ۱۷ تن گوشت گرم گوسفندي در اختيار نيازمندان سراسر استان قرار شد.
شناسه خبر : 33701 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از آذربایجان شرقی، «اصغر آراسته» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز 15 سال قبل به همت جمعی از خیرین تبریز راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: حفظ کرامت انسانی نیازمندان، رفع نیازهای واقعی آنان، خودکفایی مددجویان و شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی میان خیرین و مددجویان 4 اولویت این مرکز بوده است.

عضو هیأت مؤسس و مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز با بیان این‌که 750 خیر از سراسر کشور با این مرکز تعامل و همکاری دارند، خاطرنشان کرد: 50 نفر عوامل اجرایی نیز در داخل مجموعه به صورت افتخاری و بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق و دستمزدی در خدمت نیازمندان و مددجویان تحت پوشش هستند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز با بیان این‌که چهار قشر محروم و نیازمند از خدمات این مرکز در زمینه های مختلف بهره مند هستند، گفت: مددجویان شناسایی شده از سوی خود مرکز، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین مددجویانی که از سوی نهادها، ارگان‌ها، هیات های حسینی، بازاریان، کسبه و معتمدین منطقه معرفی می شوند؛ از خدمات مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز بهره مند می شوند.

آراسته با اشاره به این‌که 24 هزار نفر و یا بیش از 8 هزار خانواده نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز هستند، گفت: تمامی نیازمندان تحت پوشش دارای پرونده ویژه بوده و با رعایت اصول و ضوابط مرکز رصد و شناسایی شده اند؛ هر چند به صورت موردی نیز در خدمت نیازمندان و مددجویان خاص نیز هستیم.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز ادامه داد: نیازهایی از قبیل تامین معیشت، دارو و درمان، جهیزیه برای نوعروسان، اشتغال، مسکن، تحصیل، وام کم بهره و بلاعوض، مشاوره های حقوقی و خانواده و همچنین کمک های بلاعوض از جمله خدماتی است که از سوی این مرکز به مددجویان تحت پوشش ارایه می شود.

وی با بیان این‌که در مناسبت های مختلف از جمله شب عید نوروز، نیمه شعبان، ماه رمضان و شب های قدر، عید غدیر، ماه های محرم و صفر، ایام فاطمیه و ولادت حضرت زهرا(س) هزاران بسته معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد، گفت: طی هشت ماه نخست سال جاری بیش از 12 هزار بسته غذایی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مديرمسئول کانون فرهنگي هنري شهيد نهادي تبريز یادآور شد: با مشارکت، حمایت و همراهی مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) شهر مقدس قم، خیرین برنامه سمت خدا، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مسجد مقدس جمکران و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان امسال بیش از 17 تن گوشت گرم گوسفندی در اختیار نیازمندان سراسر استان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که امسال برای 10 هزار نفر در آستانه عید نوروز، لباس، کفش و بسته عیدانه پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته 600 هزار ماسک به همراه ماده ضدعفونی کننده نیز میان محرومان و مددجویان تحت پوشش توزیع شده است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز از تهیه و توزیع 1200 بسته معیشتی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان خبر داد و اظهار داشت: دو هزار پک ویژه تحصیلی نیز میان دانش آموزان نیازمند تحت پوشش در آستانه آغاز سال تحصیلی تهیه و توزیع شد، با این توضیح که تمامی اقلام با تخفیف های منحصربفرد و ویژه خریداری شده بودند.

آراسته با اشاره به اعطای ده‌ها سرویس جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان از سوی مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز در طول سال جاری گفت: در زمینه خوداشتغالی و خودکفایی مددجویان نیز اقدامات مهمی انجام داده ایم که تهیه دستگاه بافت تابلوفرش، چرخ خیاطی و اعطا وام خوداشتغالی تا سقف 100 میلیون تومان با همکاری کمیته امداد استان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی از اعزام بیش از 100 زائر اولی به مشهدمقدس خبر داد و افزود: اولویت با اعزام نیازمندانی است که تاکنون مشرف به آستان قدس رضوی نشده اند، ضمن این‌که بحث حفظ کرامت انسانی و ارایه خدماتی در شأن ایشان همواره مورد توجه ویژه بوده است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 600 نفر از ابتدای سال تاکنون تحت پوشش خدمات تامین هزینه های دارو و درمان این مرکز قرار گرفته اند، تصریح کرد: فروشگاه تعاونی مصرف مرکز نیکوکاری المهدی(عج) نیز در نبش خیابان امیرخیزی تبریز افتتاح شد و اقلام معیشتی نیازمندان با ارایه بن از سوی مرکز و به انتخاب خود مددجویان قابل تهیه خواهد بود.

وی با بیان این‌که مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) و کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز طی همایشی در شهر مقدس قم به عنوان مرکز برگزیده کشوری و خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) معرفی شد، گفت: این مرکز به عنوان الگوی کشوری نیز شناخته شده که همه این افتخارات در سایه اعتماد و همت خیرین بوده است.

همچنین حجت الاسلام عباس صادقی؛ عضو هیئت مؤسس مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز در سخنانی با بیان این‌که امسال همزمان با عید قربان؛ 50 رأس قربانی ذبح و در بسته های بهداشتی میان مددجویان مرکز توزیع شد، اظهار داشت: در زمینه تامین مسکن نیازمندان نیز تعاملات گسترده ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داریم.

وی از عموم مردم به ویژه خیرین استان خواست تا نذورات، احسان، زکات فطره و دیگر کمک های نوعدوستانه خود را در اختیار مراکز معتبر و دارای شناسنامه قرار دهند و یادآور شد: افتخار می کنیم که مقر اصلی مرکز نیکوکاری خیریه المهدی(عج) تبریز در مسجد است و با نهادهای مختلف همکار هستیم.