توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در یلدای فاطمی در تبریز
توزيع ۲۵۰ بسته معيشتي در يلداي فاطمي در تبريز
به همت بچه‌های مسجد صورت پذیرفت؛

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی در یلدای فاطمی در تبریز

همزمان با ايام فاطميه و شب يلدا، ۲۵۰ بسته معيشتي با عنوان « يلداي فاطمي» در بيست و چهارمين مرحله از کمک هاي مومنانه،به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب مسجد صفاي بني هاشم تبريز،تهيه و اهدا شد.
شناسه خبر : 33703 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۴

«جعفر محمدخانلی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: بیست و چهارمین مرحله از توزیع کمک های مومنانه به مناسبت ایام فاطمیه و در آستانه شب یلدا، از سوی تلاشگران کانون و مسجد صفای بنی هاشم و با کمک خیرین منطقه،۲۵۰ بسته معیشتی با عنوان «بسته یلدای فاطمی» تهیه و در بین خانواده های محروم و کم درآمد منطقه توزیع شد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: ارزش و اهمیت انفاق به اندازه ای است که در قرآن مجید، به موضوع تاکید بسیار شده است . قرآن وقتی سیمای پرهیزکاران را بیان می کند، یکی از اوصاف نیک آنان را انفاق کردن ذکر کرده است و تا آنجا که دراولین ایات قرآن،خدواند انفاق را از صفات بارز متقین بیان می کند.

 

محمدخانلی با بیان اینکه توزیع اقلام غذایی در مرحله بیست و چهارم به مناسبت ایام فاطمیه بین نیازمندان و اقشار بی بضاعت در دستور کار اعضای کانون و اهل مسجد قرار داشت، افزود: به همین مناسبت و در قالب «بسته یلدای فاطمی»،۲۵۰ بسته با کمک و مشارکت خیرین منطقه تدارک و در بین خانواده های محروم و بی بضاعت توسط جوانان کانون شبانه  و در درب منازل این عزیزان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه در این بسته معیشتی اقلام غذایی مختلفی شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی و ... وجود داشت، ادامه داد: مواسات و کمک‌های مؤمنانه برای اقشار محروم و آسیب دیده از کرونا تا پایان این بیماری منحوس استمرار دارد و ما در کنار مردم منطقه هستیم.

 

محمدخانلی با اشاره به اینکه تهیه این بسته‌ها به همت اعضای کانون و مسجد و با مشارکت خیرین انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله از توزیع کمک های مومنانه،بالغ بر مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل جمع آوری خیرات و نذورات هزینه شده است.

 

گفتنی است، آنچه که اشاره شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت شب یلدا را به تصویر کشیده است. تلاشی که نوجوانان و جوانان عضو در کانون ها در راستای تداوم سیره فاطمی رقم زدند.

کلمات کلیدی: فهما بسته معيشتي