کمک ۵۰۰ میلیون ریالی یکی از شهروندان سیس در قالب احسان برای درگذشتگان
کمک ۵۰۰ ميليون ريالي يکي از شهروندان سيس در قالب احسان براي درگذشتگان

کمک ۵۰۰ میلیون ریالی یکی از شهروندان سیس در قالب احسان برای درگذشتگان

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري الغدير مسجد جامع شهر سيس از هديه و احسان ۵۰۰ ميليون ريالي خانواده مرحوم «علي کارگري سيس» براي کمک به ساخت ساختمان در حال احداث کانون به ياد اين عضو مسجدي درگذشته خبر داد.
شناسه خبر : 34146 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی،  شیوع بیماری همه گیر کرونا اگر چه از لحاظ امنیت جامعه را دچار مخاطراتی کرد اما فرهنگ های زیبایی از زمان شیوع این بیماری منحوس در جامعه تجلی پیدا کرد که برنامه ریزی های بسیار و تبلیغ و روشنگری هایی سالیان بسیار نتوانسته بود این مهم را در جامعه تبیین کند.

یکی از این زیبایی های که به دلیل عدم تجمعات در جامعه نهادینه شد، برچیده شدن تشریفات در مراسم های عروسی به ویژه ترحیم درگذشتگان می باشد که خانواده ها به دلیل عدم برگزاری مراسم های یادبود درگذشتگان خود؛ این هرینه را صرف امور خیریه ای چون آزادی زندانیان، کمک به خانواده های کم برخوردار، تجهیز مکان های عمومی و مذهبی مانند کتابخانه هاو کانون های فرهنگی هنری مساجد و هدیه به اماکن عمومی می کنند.

موسی قیاسی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع سیس در خصوص این مطلب گفت: بسیاری از افراد هزینه مراسمات ترحیم درگذشتگان خود را در ساخت ساختمان مجتمع فرهنگی قرآنی شهر سیس که کانون فرهنگی هنری الغدیر نیز جزوی از آن می باشد، هزینه کردند و به عنوان باقیات صالحات از آن نام بردند.

ابوالفضل افواج، وصی مرحوم حاج علی کارگری سیسی می باشد که هزینه سالگرد وی را صرف بخشی از هزینه های ساختمان این مجتمع قرآنی کردند.

افواج در این خصوص می گوید: با توجه به شرایط کنونی و عدم برگزاری مراسم های ترحیم و تجمعات،هزینه مراسم سالگرد آن مرحوم را برای قسمتی از هزینه های ساخت این مجتمع قرآنی و  کانون فرهنگی هنری مسجدی که محلی برای تربیت و پرورش فرزندان خودمان خواهد بود، هدیه کردیم.

افواج ادامه داد: مبلغ 500 میلیون ريال بود که با تحقیق و پرس و جو به این نتیجه رسیدیم که امور فرهنگی و آموزشی در جامعه ما نیازمند هزینه های بسیای است و آنچه که به عنوان باقیات صالحات ماندگار خواهد بود و پیوسته برکات آن در جامعه نمودار خواهد شد، همین امور آموزشی و تربیتی خواهد بود.

به گفته وی، در سال گذشته نیز هزینه مراسم ترحیم یکی از بستگان خود را صرف خرید زمین برای ورزشگاه و امور خیریه روستای دیزج خلیل کرده اند.

به گفته قیاسی ساختمان مجتمع فرهنگی، قرآنی، آموزشی و هنری الغدیر وابسته به کانون فرهنگی هنری الغدیر به شکل ساختمان 4 طبقه در حال احداث است که اسکلت ساختمان و بسیاری از کارهای آن پایانه یافته و در مراحل گچ کاری، کاشیکاری آن در حال انجام است و کمک های بسیاری در قالب احسان اموات خیران و مردم فرهیخته این شهر به ساخت این مجموعه یاری می رساند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس همچنین با قدردانی از خانواده هایی که در ساخت این مجتمع قرآنی و فرهنگی با احسان هر مبلغی که در توان و نیت خود دارند، گفت: مشتاقانه پذیرای احسان و هدایای نقدی مردم فهیم شهر سیس برای تکمیل پروژه این مجتمع خواهیم بود.

کلمات کلیدی: کرونا فهما