منتخبین راه یافته به مرحله کشوری رویداد فهما از استان آذربایجا‌ن شرقی معرفی شدند
منتخبين راه يافته به مرحله کشوري رويداد فهما از استان آذربايجا‌ن شرقي معرفي شدند

منتخبین راه یافته به مرحله کشوری رویداد فهما از استان آذربایجا‌ن شرقی معرفی شدند

کميته داوري مرحله استاني سومين رويداد ملي فهما استان آذربايجان‌شرقي؛ کانون هاي فرهنگي هنري برگزيده و منتخب براي رقابت در مرحله کشوري را انتخاب کرد.
شناسه خبر : 34260 تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۴

«محمد هادی‌نیا» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: از میان بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی، 107 کانون به مرحله داوری در کمیته انتخاب استانی راه یافتند که پس از جلسات متعدد؛ 12 کانون در 12 رواق تخصصی توانستند که حائز شرایط حضور در مرحله کشوری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان هر یک به نوبه خود اقدامات ارزشمند و قابل توجهی در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده بودند، اما بر اساس شاخص های اعلامی از سوی ستاد فهما کشور قرار بر انتخاب 12 کانون در رواق های 12‌گانه بوده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش بر این بوده تا در هر رواق که کانون‌هایی برای رقابت در مرحله کشوری انتخاب و معرفی شوند که به معنای واقعی کلمه در طول سال در همان رواق تخصصی اقدامات ارزنده ای داشته و در دیگر رواق ها نیز حداقل امتیازات را کسب کرده بودند.

هادی نیا با اشاره به اینکه انتخاب کانون های رواق های برتر طی روزهای شنبه (18 دی) تا امروز دوشنبه (20 دی) ادامه یافت، ابراز کرد: کسب 60-70 درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوزالکترونیکی از سامانه فهما و کسب حداقل 40-30 درصد امتیاز در رواق های نور و یک رواق از شبستان هنر از شاخص های عمومی انتخاب کانون های برتر در هر رواق بودند.

وی یادآور شد: کانون های برگزیده استان در هر رواق تا 24 دی ماه فرصت دارند که با بارگذاری مستندات در رواق معرفی شده به رقابت با کانون های فرهنگی هنری راه یافته از سایر استان ها بپردازند؛ که انتظار می رود مدیران مسئول کانون‌هاس برگزیده بهترین آثار به لحاظ کمی و کیفی را در ناحیه کاربری سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

گفتنی است، سومین رویداد ملی فهما امسال با شعار «به توان مردم» از 16 مرداد ماه در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور، نمایش و همدلی آغاز شد و تا پایان آذر ماه ادامه داشت که اکنون مراحل داوری آثار ثبت شده  صورت گرفت.