مسجد جامع روستای حسن کندی هشترود میزبان عزاداران فاطمی شد
مسجد جامع روستاي حسن کندي هشترود ميزبان عزاداران فاطمي شد

مسجد جامع روستای حسن کندی هشترود میزبان عزاداران فاطمی شد

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي حسن کندي هشترود، از برگزاري مراسم عزاداري دردانه نبي مکرم اسلام در اين روستا خبر داد.
شناسه خبر : 34294 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سید ابوالفضل یوسفی» برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام را مایه مباهات و سربلندی عنوان کرد و گفت: اهالی روستا همیشه از مراسم های مذهبی استقبال گسترده ای انجام می دهند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای حسن کندی هشترود، در ادامه افزود: مساجد در روستاها بزرگترین مرکز گردهمایی تجمعات و برگزاری مراسم ها ملی و مذهبی می باشد و همیشه در این گونه برنامه ها اهالی روستا پیشگام برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسمات هستند.

وی ادامه داد: در روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا س(س) اهالی روستا با گردهمایی در مسجد روستای به اجرای مراسم سینه زنی، عزاداری ، سخنرانی و مداحی پرداخته و در عزای ام ابیها به سوگ نشستند.

یوسفی ادامه داد: این برنامه با اقامه نماز ظهر به امامت امام جماعت مسجد، عزاداری و احسان ناهار همراه بود.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک دهه است که کانون فرهنگی هنری شهدای روستای حسن کندی موفق به اخذ مجوز از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی شده است، ادامه داد: انجام فعالت های فرهنگی، هنری، مذهبی و برگزاری کلاس های تقویتی دروس و قرآن از برکات تاسیس این کانون می باشد.