جشنواره فرهنگی هنری نماز در ملکان برگزار می شود
جشنواره فرهنگي هنري نماز در ملکان برگزار مي شود
به همت کانون فرهنگی هنری باب الحوائج ملکان؛

جشنواره فرهنگی هنری نماز در ملکان برگزار می شود

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملکان به تبيين برنامه هاي مناسبتي دي ماه سرنوشت ساز پرداخت و از برگزاري جشنواره فرهنگي هنري نماز در اين شهرستان خبر داد.
شناسه خبر : 34297 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «یوسف عبدی» از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی  و هنری نماز در ملکان خبر داد و افزود: اولین جشنواره نماز در رشته های نقاشی، نقاشی دیجیتال، پوستر و طراحی، شعر داستان و دلنوشته، دکلمه، روایت، نشریه، اینفو گرافیک،خلاقیت، بروشور، تولید فیلم، انیمیشن و موشن گرافیک برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 25 اسفند ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: پس از بررسی آثار به 14 نفر جوایز نفیس اهدا می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره به همت کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج ملکان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار می شود که عموم علاقه مندان می توانند در آن شرکت و آثار خود را از طریق پیام رسان های سروش، شاد، بله، واتساب و تلگرام به شماره09370584120   ارسال کنند و همچنین شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به صورت حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان تحویل دهند.

عبدی همچنین با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات و ویژه برنامه های مناسبتی نقش مهمی در تبیین اهداف این مناسبت ها دارد، یادآور شد: برگزاری ورکشاب و نشست تخصصی خوشنویسی به مناسبت حماسه 9 دی و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور اساتید مطرح کشوری استاد صفر گالشی و  استاد شهرام روحی از جمله برنامه هایی بود که با استقبال گسترده خوشنویسان فعال شهرستان های همجوار مراغه، بناب، آذرشهر، میاندواب و نقده در مجتمع فرهنگی و هنری ملکان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با همت انجمن خوشنویسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان ملکان اجرا شد، گفت: در  این برنامه بخش هایی از احادیث امامان معصوم (ع)و فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در خصوص  ایثار و شهادت، حماسه 9 دی، بصیرت افزایی و قسمت های از وصیت نامه سردار دلها کتابت شد، تا هنرمندان عشق و علاقه خود را نسبت به شهدا و انقلاب اسلامی با زبان هنر بیان کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان همچنین از افتتاح نمایشگاه طراح های گرافیکی ابراهیم معصومی با موضوع مروری بر آثار هنری وبلاگ فرهنگی افسران جوان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت حماسه 9 دی و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مجتمع فرهنگی و هنری ملکان تا 21 دی ماه در نگارخانه فرهنگ دایره و میزبان حضور علاقه مندان به آثار هنری ی باشد.

کلمات کلیدی: فهما ايام فاطميه