راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک در مسجد صفای بنی هاشم تبریز
راه‌اندازي کارگاه توليد پوشاک در مسجد صفاي بني هاشم تبريز

راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک در مسجد صفای بنی هاشم تبریز

محمدخانلي گفت: به همت نهادهاي شبکه نيکوکاري بني هاشم ، کارگاه توليد پوشاک در طبقه سوم مسجد صفاي بني هاشم تبريز راه اندازي شد.
شناسه خبر : 34300 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «جعفر محمدخانلی» با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب اظهار کرد:کارگاه تولیدی پوشاک به همت نهادهای شبکه نیکوکاری بنی هاشم،پایگاه شهید دلخاک،کانون فرهنگی هنری وکمیته امداد در محل فوقانی مسجد صفای بنی هاشم راه اندازی و ایجاد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: مهم ترین دغدغه زنان سرپرست خانواده اشتغال است که در این راستا با همکاری،کانون فرهنگی و هنری،پایگاه بسیج شهید دلخاک،کمیته امداد و سایر مجموعه های فعال در مسجد گام های مثبتی برداشته شده و این روند ادامه خواهد داشت.

محمد خانلی افزود: کانون فرهنگی هنری و بسیج بنا بر رسالتشان در کنار نهاد شبکه نیکوکاری بنی هاشم از همان روزهای نخست شیوع کرونا با اعلام فراخوان و دریافت کمک های مردمی به موضوع کمک به اقتصاد و معیشت خانواده ها برآمدند.

وی با اشاره به نقش محوری زن در مدیریت خانه و تربیت نسل آتی،تصریح کرد: توسعه کارآفرینی زنان خودسرپرست،از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، فقرزدایی و در نهایت رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند. بنابراین با توجه به این نقش مهم، مهارت آموزی و ایجادشغل پایدار در محیط امن از اهداف و برنامه‌های اصلی نهادهای شبکه نیکوکاری بنی هاشم است.

محمدخانلی با اشاره به رویکرد کانون در بحث کارآفرینی به ایجاد کارگاه پوشاک درطبقه فوقانی مسجد اشاره کرد و گفت: با ایجاد این کارگاه توانستیم برای ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۴ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال ایجاد کنیم که این افراد در حال حاضر در زمینه تولید پوشاک و ماسک مشغول به فعالیت هستند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری با بیان اینکه برای راه اندازی این کارگاه ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است،افزود: روزانه بین ۴۰ تا ۶۰ دست البسه در این کارگاه تولید می شود.

محمدخانلی برگزاری دوره های ‌آموزش قرآن کریم در رشته های روخوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، دوره های بصیرت، سبک زندگی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی،رسیدگی به محرومان را  بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری فعال ذکر کرد.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم یکی از کانون های فعال در منطقه عباسی تبریز است که با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می کند.

کلمات کلیدی: رواق کارآفريني فهما