مسجد محوری اولویت تیم طراحی و گرافیک کانون باب الحوائج ملکان است
مسجد محوري اولويت تيم طراحي و گرافيک کانون باب الحوائج ملکان است

مسجد محوری اولویت تیم طراحی و گرافیک کانون باب الحوائج ملکان است

مدير مسئول کانون باب الحوائج شهرستان ملکان، فعاليت هاي اين کانون در شبستان هنر را با رويکرد مسجد محوري و توانمند سازي نيروي جوان و تبيين اهداف والاي نظام اسلامي و انقلابي ايران عزيز عنوان کرد.
شناسه خبر : 34301 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «علی معصومی»، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج شهرستان ملکان، با بیان اینکه فعالیت های این کانون بیشتر در زیر مجموعه شبستان هنر و رواق ترنج می باشد، تاکید کرد: اکثر فعالیت های هنری مربوط به طراحی پوستر برای همه مناسبت های ملی و مذهبی، طراحی و نوسازی عکس های شهدا و وبلاگ نویسی می باشد که با انتشار در سایت های و فضای مجازی موجب تبیین و گسترش فرهنگ شهادت و اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد انگیزه در اعضای جوان و نوجوان کانون می شود.

وی خاطر نشان کرد: مسجد محوری یکی از اولویت ها در فعالیت های تیم طراحی و وبلاگ نویسی کانون است چرا که اعضای کانون فرهنگی هنری و  جوانان مسجدی، با شور و شوق وصف ناپذیردر کلاس های آموزشی طراحی پوستر و لوگو ها و دیگر طرح های اجرا شده شرکت می کنند.

معصومی از مشارکت و استقبال جوانان عضو کانون از این فعالیت ها خبر داد و تصریح کرد: استفاده از نرم افزارها و طرح های بروز، استفاده از ابزار هنری و خلاقیت و نوآوری ذهن های جوان و همچنین گسترش و تعمیق فعالیت ها در فضای مجازی موجب کارآفرینی برای کارآموزان و اعضای کانون می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باب الحوائج شهرستان ملکان با اشاره به اینکه کار طراحی پوستر و طرح های گرافیکی و هنری مستلزم صرف وقت بسیاری است، یادآور شد: در پرسه ی طراحی هر کدام از این طرح ها داستانی نهفته است که ساعت ها زمان و فکر و اندیشه جوانان خوش ذوق و مسجدی صرف شده تا طرح نهایی متولد شود.

وی با بیان اینکه وبلاگ افسران جنگ نرم، یکی از فضاهایی است که طرح های تهیه شده توسط تیم طراحی این کانون مدیریت می شود، گفت: این وبلاگ تاکنون موفق به کسب مقام های ملی و بین المللی بسیاری شده است که کسب نزدیک به 50 مقام کشوری و تجلیل در مناسبت ها و جشنواره ها و مسابقات مربوطه از آن جمله است و مایه مباهات مجموعه مسجد و کانون می باشد.

وی از کسب مقام اول کشوری جشنواره از حماسه تا حماسه دانشگاه آزاد اسلامی توسط عضو کانون فرهنگی هنری باب الحوائج شهرستان ملکان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با توجه به وسعت فضای مجازی و اهمیت تبلیغات در زمان کنونی، محدودیتی در زمینه طراحی و فعالیت های مربوط به کارهای هنری نیست، این شاخه از فعالیت با تربیت نیروهای مختصص و متعهد موجب کارآفرینی اعضای این تیم شده و ارایه طرح ها و اثرات بروز و جذاب جذب منابع  و جلب رضایت مشتریان را درپی داشته است.

معصومی ادامه داد: با توجه به اینکه طراح اصلی و مربی و همچنین شرکت کندگان در دوره های آموزشی و کارگاه های مربوطه همگی از جوانان آگاه و مومن و انقلابی و مسجدی هستند، طرح و نقش ها همه رنگ مسجدی و دینی و معنوی و خدایی دارند و متناسب با اهداف این مجموعه ها و با مرکزیت فعالیت های فرهنگی هنری و آموزشی اسلامی هستند.

وی افزود: نمایشگاه طراح های گرافیکی ابراهیم معصومی با موضوع مروری بر آثار هنری وبلاگ فرهنگی افسران جوان  به مناسبت حماسه 9 دی و دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نگارخانه فرهنگ مجتمع فرهنگی و هنری ملکان دایر و میزبان حضور علاقه مندان به آثار هنری می باشد.

گفتنی است، شهرستان ملکان، یکی از شهرستان های جنوب غربی استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر ملکان می باشد که در 150 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است و کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (ع) شهرستان ملکان، در سال 1390 مجوز فعالیت خود را از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اخذ کرد و با کسب بیش از 20هزار امتیاز در فهما میزبان حضور جوانان و نوجوانان منطقه می باشد.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد