اجرای نمایش اعضای کانون پنج تن آل عبا در روستای کاسین به مناسبت دهه فجر
اجراي نمايش اعضاي کانون پنج تن آل عبا در روستاي کاسين به مناسبت دهه فجر

اجرای نمایش اعضای کانون پنج تن آل عبا در روستای کاسین به مناسبت دهه فجر

جهانگيري گفت: با وجود کمبود امکانات و موقعيت محروم روستا، نمايش‌هاي شب يلدا و ايام الله دهه فجر از شاخص‌ترين فعاليت‌هاي اين کانون محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 34373 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «رعنا جهانگیری» از حضور و آماده سازی گروه نمایش اعضای کانون پنج تن آل عبا روستای کاسین با عنوان شب یلدا برای سومین رویداد ملی فهما خبر داد. 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا روستای کاسین شهرستان ورزقان، با اعلام این مطلب افزود: نمایش شب یلدا با موضوع حفظ آئین ها و سنن ایرانی در قالب توجه به آموزه های دینی با شرکت اعضای کانون فرهنگی هنری که دختران نوجوان می باشند، تهیه شد.

وی ادامه داد: در متن این نمایش بر آموزه های اسلامی مانند صله رحم، جایگاه والای مادر و دیدار از والدین، نهی اسراف اشاره شده است و بازیگران با حفظ فرهنگ بومی از لحاظ پوشش و محیط زندگی و لباس های محلی در تهیه این اثر همت گماشتند.

جهانگیری،تاکید کرد: در برنلامه های آتی با تهیه منابع آموزشی و برگزاری کلاس های آموزشی سعی بر این خواهد شد تا به لطف خدا این گروه نمایش را تقویت کنیم تا با دریافت آموزش های لازم بیش از پیش بتوانیم در تبیین فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنیم.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عبا، با بیان اینکه این کانون در فهما موفق به کسب بیش از ۱۰۰۰۰ امتیاز شده است، ادامه داد: این نمایش در رویداد ملی فهما درشبستان هنر و رواق نمایش موفق به کسب امتیاز 750 شد که برای روستای کاسین مایه افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات و موقعیت محروم روستا مانع از پیشروی فعالیت های کانون نخواهد بود، تصریح کرد: بعد از نمایش شب یلدا، نمایش دیگری به همت گروه نمایش کانون با موضوع ایام الله دهه فجر نیز کار شده است نقطه شروعی برای فعالیت های بزرگتر این عزیزان خواهد بود.