هدف کانون امام حسین (ع) تبریز کشف استعدادهای هنری بچه‌های مسجد است
هدف کانون امام حسين (ع) تبريز کشف استعدادهاي هنري بچه‌هاي مسجد است

هدف کانون امام حسین (ع) تبریز کشف استعدادهای هنری بچه‌های مسجد است

سبب‌کار گفت: يکي از عوامل جذب و ماندگاري حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، رهاورد ايجاد گروه «سرود» است.
شناسه خبر : 34374 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حسن سبب کار» با اشاره به فعالیت گسترده گروه سرود انصارالمهدی و حبل المتین کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) در برنامه های فرهنگی اظهار داشت: «سرود»؛ در احیای سنت‌های انقلابی و جذب نسل  نوجوان و جوان و همچنین در ترویج فرهنگ دینی نقش بسزایی دارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین قم تپه تبریز گفت: موضوع سرود، علاقمندان زیادی در میان اعضاء کانون فرهنگی هنری و مسجد دارد لذا به منظور اشاعه فرهنگ دینی، شناسایی استعدادهای هنری، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری، تقویت روحیه نشاط و شادابی و نیز معرفی ظرفیت کانون و مسجد تاثیرگذار است.

سبب کار افزود: رشته های هنری همواره در اشاعه فرهنگ و هنر و مانایی این مقوله ها نقش اساسی ایفا می کند و در این میان رشته سرود با توجه به جاذبه هایی که دارد،مورد استقبال و توجه نوجوانان و جوانان است.

وی با اشاره به این مطلب که با تشکیل گروه سرود در مسجد و برگزاری برنامه های مختلف در این زمینه می توان در تقویت هنر انقلابی و دینی گام اثرگذار برداشت؛ ادامه داد: گروه سرود انصارالمهدی و حبل المتین کانون متشکل از جوانان مسجدی با تعداد ۱۵ نفر از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی و ملی و انقلابی شروع بکارکرده و در برنامه های مختلف فرهنگی فعالیت گسترده دارند و بنا به دعوت از مساجد و نهادها و سرودهای خیابانی در راهپیمایی ها در موضوعات مختلف به اجرای برنامه می پردازند.

سبب کاربا اشاره به اینکه همه اعضای این گروه سرود عضو کانون فرهنگی هنری هستند؛اظهار کرد:این کانون تاکنون توانسته است بیش از ۶۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان منطقه را جذب مسجد کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین بیان کرد: این گروه سرود در آخرین برنامه خود به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، درمکان هایی همچون شهرداری، صدا و سیمای استانی، فرهنگسرای الغدیر، میدان بسیج به اجرای برنامه پرداختند.

وی افزود: از دیگر برنامه های بچه های مسجد در این گروه سرود، اجرای برنامه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی در جوار شهدای گمنام کوه عون بن علی، اجرای خیابانی در بحث روشنگری و حماسه آفرینی به عنوان رای اولی و مشارکت در انتخابات است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین قم تپه خاطرنشان کرد: گروه سرود انصار المهدی و حبل المتین با تلاش و کوشش اساتیدی گرانقدر آقایان  مطلبی و کریمی در بین مردم شناخته شده و از محبوبیت خاصی در منطقه برخوردار است به طوری که در مناسبت های مختلف از این گروه برای اجرا در سطح استان دعوت می شود.