آموزش سواد رسانه‌ای نیاز امروز جامعه است
آموزش سواد رسانه‌اي نياز امروز جامعه است

آموزش سواد رسانه‌ای نیاز امروز جامعه است

عهدي گفت: توليد محتواي ديني رسانه اي با رويکرد خلاقانه و متنوع از برنامه هاي اجرايي درکانون اصحاب المهدي تبريز مي باشد.
شناسه خبر : 34375 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «رضا عهدی» ضمن بیان اینکه آثار هنری و رسانه‌ای با هدف برجسته ‌سازی نقش محوری مسجد و کانون محله ای تولید می شود،اظهار کرد: در همین زمینه فعالان فرهنگی کانون اصحاب المهدی با رویکرد تولیدات رسانه ای،اقدام به تولید برنامه هایی با همین عنوان نموده است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی مسجد حضرت علی اصغر تبریز گفت: رسانه‌ها نیرویی قدرتمند در زندگی همه به ویژه جوانان هستند. موسیقی‌، تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری، روزنامه‌ها و مجلات و انواع رسانه‌ همه بر دید ما نسبت به جهان اطرافمان بسیار تاثیرگذار هستند؛ تاثیری که معمولا از دوران طفولیت آغاز می‌شود.

عهدی افزود: ما برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر اساس راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیاز به توسعه سواد رسانه ای داریم و این که در این جهت، شاهد یک برنامه ریزی اصولی و مستمر باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در لبیک گویی به فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظلله العالی)،برنامه هایی با عنوان های، برگزاری کلاس های سواد رسانه و تولید محتوا، کلاس های آموزش برنامه نویسی و تولید محتوای دیجیتال و گیم، تشکیل تیم سایبری کانون با استفاده از پتانسیل ها، اجرای طرح شهید فرهاد نعمتی با موشن گرافی توسط گروه جهادی جوانان حیدر کرار، ارائه برنامه چشم انداز ۱۰ ساله قرارگاه جهادی، توسعه و انتشار بازی های ویدئویی ناقوس سیاه و دونامینولا درابعاد تجاری، ارائه طرح بازی ویدئویی ایران ۱۴۴۰ با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط «امیررضا احسنی» مسئول فاوای کانون در مرحله نهایی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور در سال ۱۴۰۰،کسب رتبه اول مسابقات برنامه نویسی استان توسط استعدادهای جوان کانون و مسجد طراحی و به مرحله اجرا در آمده است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی با بیان اینکه باید به تولید محتوای رسانه با رویکرد دینی به صورت تخصصی پرداخته شود،خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا در این زمینه از اقدامات مشارکتی و هدفمند بهره مند شویم و می توان با برخی نهادها و دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت داشته و اقداماتی می‌کنند همراه شد و به صورت مشارکتی کار را دنبال کرد.