لزوم استفاده از ابزار هنر، کتاب و رسانه برای تقویت فعالیت های مسجدی
لزوم استفاده از ابزار هنر، کتاب و رسانه براي تقويت فعاليت هاي مسجدي
مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم تبریز تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ابزار هنر، کتاب و رسانه برای تقویت فعالیت های مسجدی

سوار گفت: ترويج فرهنگ کتابخواني لازمه توسعه فرهنگي هر جامعه است و دستيابي به اهداف توسعه اجتماعي و فرهنگي با کتاب و کتاب‌خواني ميسر مي شود.
شناسه خبر : 34376 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۴
به گزارش ستاد  ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «مجید سوار» با اشاره به حجم فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف آموزشی، نویسندگی، فرهنگی، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) توانسته جامعه آماری قابل توجهی از مخاطبان نوجوان و جوان را جذب مسجد کند.
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم تبریز گفت: مسجد اصالتی خاص دارد که بر اساس نیازهای واقعی جامعه اسلامی شکل گرفته و تاریخی همپای عمر اسلام دارد و به نیازهای فرهنگی، اقتصادی و ... مردم پاسخ می دهد.
سوار با اشاره به جایگاه مطالعه و علم‌آموزی در شاکله دین مبین اسلام، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه است و دستیابی به اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی با کتاب و کتاب‌خوانی میسر می شود. یکی از مراکزی که در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی دارند و اقدامات قابل توجهی انجام می دهند، کانون فرهنگی هنری مسجد می باشد.
وی ادامه داد: تشویق نوجوانان و جوانان به مطالعه، استعدادیابی و شکوفایی این استعدادها و بروز و ظهور آن در جامعه رویکرد تربیتی است که ما در حوزه تخصی خود در کانون دنبال می کنیم.بنابراین بر همین اساس،
با بررسی های صورت گرفته در کانون، به این نتیجه دست یافتیم که در کنار دوره ها و برنامه هایی که در کانون برای مقاطع سنی مختلف برگزار می شود، جای نشر و تولید آثار در کانون خالی نباشد و بتوانیم مکتوباتی را برای مخاطبان تهیه کنیم، درهمین راستا آثاری در حوزه های ادبی داستانی، فرهنگی، اجتماعی برای گروه سنی کودک و نوجوان و نیز بزرگسالان منتشرکردیم.
از جمله کتاب هایی که توسط اعضای کانون در سال های گذشته منتشر و با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان مواجه بوده است،می توان به کتاب های «نخستین جنگ صلیبی» به نویسندگی سجاد شال دور،کتاب «دلم آرامش خدایی می خواهد» فاطمه عبداله زاده، «بانکداری اسلامی»، زینب روزگاری آقبلاغ، «داستان عینکی»، زهرا سوار، «امپراطوری سلوکیان»، سجاد شال دوز، «خصایص المهدیین»، مجید سوار اشاره کرد.
سوار با بیان اینکه می توان هنرمندان اصیل را در مسجد که تراز فرهنگی نظام و رهبری باشند، تربیت کرد، گفت: تشکیل قرارگاه احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان آذربایجان شرقی، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی به شکل نذر فرهنگی، برگزاری کارگاه  سواد رسانه،اجرای طرح شنبه های کتاب،برگزاری دوره های مختلف بینش مطهر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز،جلسات نهج البلاغه برای نوجوانان را از دیگرفعالیت های کانون تخصصی حضرت ابراهیم (ع) در زمینه رویکردهای آموزشی و فرهنگی کانون و مسجد عنوان کرد.
مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) خاطرنشان کرد: موضوع کتابت و نگارش از گرانمایه ترین و مهمترین امور بشر محسوب می شود؛چرا که کتابت بزرگترین عامل صیانت و نگهبانی از اندیشه ها و علوم دانشمندان است.
کلمات کلیدی: رواق کتاب فهما