مراسم وفات حضرت ام البنین در کانون فاطمة الزهرا تبریز برگزار شد
مراسم وفات حضرت ام البنين در کانون فاطمة الزهرا تبريز برگزار شد

مراسم وفات حضرت ام البنین در کانون فاطمة الزهرا تبریز برگزار شد

به همت بانوان پرتلاش کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا(س) شهرک ارم تبريز،مراسم عزاداري وفات حضرت ام البنين (س) با حضور بانوان و همسران شهداء در مسجد برگزار شد.
شناسه خبر : 34453 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سیداحمد موسوی» اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات جانسوز حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداء، مراسم وفات حضرت ام البنین با موضوع سیره و زندگانی اهل بیت (ع) به همت بانوان پرتلاش کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا در مسجد برگزار شد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت: این مراسم در راستای بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنين (س) و روز تكريم مادران و همسران شهدا،با حضور بانوان منطقه و همسران شهداء در مسجد برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) یکی از شجاع ترین زنان عالم اسلام است که آزادانه چهار فرزندش را فدای اسلام و حضرت امام حسین (ع) کرد،افزود: تمامی صفات معنوی در این بانوی شجاع اسلام جلوه گر بود و شخصیت علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بود

وی با اشاره به شیوه تربیتی حضرت ام البنین (س) که نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و قرآنی می باشد؛اظهار کرد:مراسم سوگواری و عزاداری ویژه خواهران،سخنرانی،نماز سلامتی امام زمان (عج)،سفره صلوات و مداحی از جمله برنامه های مراسم وفات حضرت ام البنین (س) به همت بانوان کانون و مسجد،اجرا شد.

مسئول فرهنگی کانون خاطرنشان کرد:ایشان پس از واقعه عاشورا با استفاده از هنر مرثیه خوانی و نوحه سرایی،توانست ندای مظلومیت و حق طلبی حماسه آفرینان کربلا را به گوش نسل‌های آینده برساند و مردمان غفلت زده را بیدا سازد،سرانجام، زندگی سراسر فضیلت، مهر، عاطفه و مبارزه حضرت ام البنین ، حدود ۱۰ سال بعد از حادثه کربلا به پایان رسید.