طرح شکوه مادری در شهرستان مرند برگزار شد
طرح شکوه مادري در شهرستان مرند برگزار شد

طرح شکوه مادری در شهرستان مرند برگزار شد

طرح ملي سه شنبه هاي تکريم با عنوان «شکوه مادري» با هدف تجليل از مادران شاخص، اسوه و الگوي استان آذربايجان شرقي در شهرستان مرند برگزار شد.
شناسه خبر : 34610 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، طرح سه شنبه های تکریم در سال جاری با عنوان «شکوه مادری» به همت جمعی از فعالان مسجدی و کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در شهرستان مرند برگزار شد.

«محمد هادی نیا» با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم، طرحی ارزشمندی  است، به تبیین اهداف این طرح پرداخت و گفت: در سالی جاری  با عنوان شکوه مادری در افراد ایجاد انگیزه می کند و ارزش های والای انسلانی را ارج می نهد و  در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم با محوریت تجلیل از مادران شهدا، نخبه، شهدای مدافع سلامت برگزار و اجرا می شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، ادامه داد: در این طرح از بانوانی که در جامعه علاوه بر جایگاه مادری موفقیت های فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و آموزشی و بانوانی که به عنوان مدیر مسئول کانون های مساجد فعالیت دارند، نیز معرفی و مورد بزرگداشت قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت صحیح فرزندان، فرزندآوری، پرورش فرزندان نخبه و تقدیم فرزندان صالح خود به عنوان شهید و جانباز برای حفظ امنیت و دفاع از کیان اسلامی نکاتی است که در این طرح مورد توجه قرار می گیرد و همه این ها مدیون حضور و وجود مادران قوی، با بینش و بصیرت در جامعه می باشد.

هادی نیا ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی و سال های دفاع مقدس و همچنین در جریان شیوع بیماری کرونا نقش تاثیر گذارو  غیرقابل انکار پرستاران و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت، نیز بسیار مورد تقدیر و پاسداشت قرار گرفت و این اقشار نیز مورد احترام جامعه هستند که تلاش آنها به عنوان یکی از مهم ترین خدمات در حوزه سلامت است، چنانکه در مهار و مقابله با ویروس کرونا نیز تلاش موثر مدافعین سلامت چشمگیر و قابل ستایش می باشد و چه بسیار عزیزانی که روزها دور از خانواده و در مراکز درمانی به ایفای نقش خود پرداختند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی، تصریح کرد: در طرح ملی سه شنبه های تکریم نقش مادر که پرورش مردان جامعه نیز در سایه پاکدامنی، عفت، بصیرت و روشنگری آنان است، مورد توجه قرار گرفته و کمالی انسانی در سایه کمال مادران و زنان می باشد و نقش مادر در تربیت نسل های جامعه بی بدیل و ستودنی است و همچین است که یکی از اهداف دشمنان از بین بردن اهمیت و تقدس مقام مادر به عنوان می باشد.

«سعید سلطانپور» از آغاز اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» در شهرستان مرند خبر داد و افزود: طرح سه شنبه های تکریم امسال در تداوم طرح سال گذشته با هدف تجلیل از مادران شاخص، اسوه و الگوی استان آذربایجان شرقی اجرایی می شود.

« رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند»، افزود: تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت که در جریان شیوع بیماری منحوس کرونا بیمارستان ها و خط مقدم بیماری را جبهه رشادت ها و از خودگذشتگی های خود کرده بودند، در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم در شهرستان مرند انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح شکوه مادری؛ با حضور جمعی از فعالان اصحاب رسانه و فعالان مسجدی شهرستان  و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در منزل دو تن از خانواده های شهیده مدافع سلامت که از پرستاران شهیده کادر درمان (مادران اسوه ) این شهرستان می باشند، نسبت به مجاهدت شبانه‌روزی کادر مراکز بهداشتی و درمانی ادای احترام کردند.

برنامه شکوه مادری، در قالب طرح سه شنبه های تکریم دی ماه جاری و با تجلیل از شهدای مدافع سلامی با دیدار و تکریم از خانواده این شهیدان برگزار می شود.

کلمات کلیدی: سه شنبه های تکریم فهما