مرحله دوم داوری پانزدهمین دوره از مسابقات «مدهامّتان» در تبریز برگزار شد
مرحله دوم داوري پانزدهمين دوره از مسابقات «مدهامّتان» در تبريز برگزار شد

مرحله دوم داوری پانزدهمین دوره از مسابقات «مدهامّتان» در تبریز برگزار شد

هادي نيا گفت: مرحله دوم داوري آثار رسيده به مرحله استاني پانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» در دو بخش بانوان و آقايان انجام شد.
شناسه خبر : 34715 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» اظهار داشت: مرحله دوم داوری آثار رسیده در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» توسط داوران استان برگزار گردید.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی گفت:مرحله دوم داوری آثار رسیده به پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در دو بخش بانوان و آقایان در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه، با حضور دو تیم داوری ارزیابی شد.

هادی نیا افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی برگزار شده و از استان آذربایجان شرقی  ۱۷۰نفر شرکت کردند.

وی گفت:مسابقات رشته حفظ جزء ۳۰ و مفاهیم به صورت کتبی و مجازی، رشته حفظ کل قرآن به صورت تصویری و آنلاین و سایر رشته‌ها به صورت ارسال فایل و بارگذاری آن در سایت بچه‌های مسجد برگزار شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد:این دوره از مسابقات در رده سنی زیر هفت سال، هفت تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار شده و علاقه‌مندان تا پایان دی ماه فرصت داشتند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

هادی نیا افزود: آزمون حفظ کل قرآن به ‌صورت حضوری و یا به شکل مجازی در بستر اسکای روم در دو بخش بانوان و آقایان‌، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ریزنمرات تمام شرکت کنندگان تا ۱۰ بهمن ماه در سامانه بچه های مسجد ثبت خواهد شد؛تصریح کرد:متسابقینی که موفق به کسب نمره لازم شوند،در مرحله کشوری این دوره از مسابقات که اردیبهشت ۱۴۰۱ به میزبانی استان خرسان رضوی برگزار می‌شود، شرکت داده خواهند شد.

مدیر ستاد استانی با بیان اینکه پانزدهمین دورره این مسابقه، تا ۳۰ دی ماه جاری به دلیل استقبال شرکت کنندگان تمدید شده بود، اظهار کرد: تنوع رشته ها و سن شرکت کنندگان از نقاط مثبت این دوره از مسابقات بود.

در ادامه با مثبت ارزیابی کردن کیفیت مسابقات عنوان نمود:داوری بخش خواهران این مسابقه نیز،توسط  گروه داوری خواهران ارزیابی شد.

هادی نیا مدهامتان را یکی از گسترده ترین مسابقات قرآنی بچه‌های مسجد با محوریت نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: رقابت و مسابقه در جشنواره قرآنی مطرح نیست و مهم ترین مساله حضور در محضر قرآن کریم است.