کتابخانه و قرائت‌خانه کانون فرهنگی هنری صادقیه افتتاح می‌شود
کتابخانه و قرائت‌خانه کانون فرهنگي هنري صادقيه افتتاح مي‌شود
به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

کتابخانه و قرائت‌خانه کانون فرهنگی هنری صادقیه افتتاح می‌شود

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي؛ کتابخانه و قرائت‌خانه کانون فرهنگي هنري صادقيه مسجد امام حسن(ع) تبريز افتتاح مي‌شود.
شناسه خبر : 34718 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، نشست هماهنگی افتتاح کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری صادقیه مسجد امام حسن(ع) تبریز با حضور مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی، متولیان مسجدی و مدیر مرکز تسهیل‌گری منطقه خلیل‌آباد برگزار شد.

«محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در این نشست با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی و محوری مردم در مبارزه علیه رژیم طاغوت پهلوی بود، از این رو باید در تقویت این نهاد عبادی و اجتماعی تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری در کنار دیگر نهادهای مسجدی به دنبال شناسایی، جذب و تقویت استعدادهای نسل جوان در عرصه های فرهنگی و هنری هستند، گفت: وجود کتابخانه و قرائتخانه در بطن مساجد منجر به جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به این اماکن امن الهی شده است.

هادی‌نیا خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده؛ میانگین سنی نمازگزاران در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه هستند، پایین است و شاهد نوعی پویایی و سرزندگی بیشتر در این مساجد هستیم.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: راه اندازی کانون فرهنگی هنری و کتابخانه در مناطق محروم شهرها و روستاها در اولویت ستاد است، چنانکه مقرر شد همزمان با دهه فجر؛ کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری صادقیه مسجد امام حسن(ع) منطقه خلیل آباد تبریز افتتاح و در اختیار عموم مردم به ویژه اهالی منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به تجهیز قابل توجه کانون صادقیه تبریز با ملزومات و سیستم های کتابخانه ای و قرائتخانه افزود: این مهم با همکاری و تعامل نزدیک ستاد فهما استان با مرکز تسهیل‌گری منطقه خلیل‌آباد تبریز محقق شده و جا دارد از دیگر متولیان امر از جمله اداره کل امور اجتماعی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه 10 تبریز، بسیج، نهاد کتابخانه های عمومی استان تشکر کنیم.

همچنین پورحمزه، مدیر مرکز تسهیل‌گری منطقه خلیل‌آباد تبریز در سخنانی با تقدیر از پیگیری ستاد فهما در تجهیز و راه اندازی کتابخانه و قرائتخانه مسجد امام حسن گفت: بهره مندی مردم مناطق محروم کلانشهر تبریز از زیرساخت های فرهنگی اهمیتی مضاعف دارد که خوشبختانه با اهتمام ستاد فهما استان محقق می شود.