تجلیل از مقام مادران شهدا توسط کانون شهید نهادی تبریز
تجليل از مقام مادران شهدا توسط کانون شهيد نهادي تبريز

تجلیل از مقام مادران شهدا توسط کانون شهید نهادی تبریز

به همت کانون فرهنگي هنري شهيد نهادي مسجد المهدي تبريز،از ۵ مادر شهيد جنگ تحميلي و مدافع حرم طي مراسمي تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 35084 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «جواد آراسته» با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: به همین مناسبت و در آستانه این ایام الله مراسم تجلیل از مقام مادر شهیدان به همت کانون فرهنگی هنری شهید نهادی در مسجد بزرگ امام رضا (ع) برگزار شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی مسجد المهدی تبریز گفت: دین اسلام شان و جایگاه والایی برای زنان قائل است. بر همین مبنا یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان خوش‌فکر مسلمان ایرانی در سایه‌ی این نظام مقدس، توانستند در جامعه‌‌ی ما رشد و نمو یابند.

آراسته افزود: در کنار تمام این پیشرفت‌ها و اثربخشی‌های زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف، نقش بانوان در دفاع مقدس و دنباله‌های آن تا امروز، بسیار غرورانگیز است. همسران ، مادران و دختران شهدا و جانبازان و بازماندگان برجسته بزرگمردانی هستند که جانشان را در راه خدا دادند و زنان توانمند ایرانی با اراده‌ی محکم، عزم راسخ و با صبر جمیل، هر انسانی را در مقابل خودشان خاشع و خاضع می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاسداشت مادران شهدا یکی از بهترین کارهای نیکی است که امروز باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم،اظهار کرد: بچه های مسجد و کانون فرهنگی و هنری فرصت را غنیمت شمرده و با برگزاری مراسمی در مسجد بزرگ امام رضا (ع) به همراه اجرای برنامه های فرهنگی،نسبت به مقام شامخ مادران شهدا ادای احترام کردند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی خاطرنشان کرد:مادران شهدا با آموزه های دینی، فرزندانی برای پاسداری از اسلام ناب محمدی تربیت کردند که خداوند فرزند آنان را برای خود برگزید و بدون شک این مادران نیز در اجر و پاداش شهدای خود سهیم هستند.

گفتنی است، این مراسم که با حضور بانوان منطقه و خانواده های محترم شهدا برگزار شد، از ۵ مادر شهید جنگ تحمیلی و مدافع حرم با اهدای هدایا و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

کلمات کلیدی: فهما مادران شهدا