برگزاری برنامه بصیرتی با موضوع سبک زندگی فاطمی در تبریز
برگزاري برنامه بصيرتي با موضوع سبک زندگي فاطمي در تبريز

برگزاری برنامه بصیرتی با موضوع سبک زندگی فاطمی در تبریز

به همت فعالان کانون فرهنگي هنري و با مشارکت پايگاه شهيد دستغيب تبريز،ويژه برنامه اي با عنوان «سبک زندگي فاطمي» با حضور مادران شهدا در مسجد امام حسين برگزار شد.
شناسه خبر : 35094 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حسن سبب کار» ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،اظهارداشت: برنامه ای با عنوان «سبک زندگی فاطمی» به همت فعالان کانون و بسیج و مسجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تجلیل از مادران ۵ شهید بزرگوار برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین تبریز گفت: خانواده اولین نهادی است که می تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند از این رو در گام اول باید، آگاهی و دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند تا بتوانند با آگاهی و دانش کافی به تربیت فرزندانشان براساس سبک زندگی فاطمی بپردازند.

سبب کار با بیان اینکه کانون های مساجد و گروه های اجتماعی و مذهبی می توانند در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی داشته باشند، افزود: بر همین اساس ویژه برنامه ای با عنوان «سبک زندگی فاطمی» به همت اعضای فعال کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) با حضور بانوان کانون و منطقه به همراه اجرای برنامه های فرهنگی در مسجد برگزار شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در توصیه‌های خود به پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ترویج سبک زندگی صحیح به صورت علمی و عملی تلاش می کردند و در این مسیر مشقت های زیادی متحمل شدند،بیان کرد: اقدام عملی و رفتاری تاثیر بیشتری نسبت به بحث و موعظه دارد بنابراین تلاش ما در این مجموعه فرهنگی و هنری دراین است که این خانواده ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنند.

سبب کار با عنوان این مطلب که مهمترین رسالت زنان حفظ بنیان خانواده است؛اظهارکرد: در پایان این برنامه فرهنگی از ۵  مادر شهید بزرگوار، شهیدان امامی، علیزاده ،جعفری ،قشلاقی ،عباس نژاد و ۳ نفراز بانوان زحمت کش و پیشکسوت مسجد با تقدیم هدایایی تقدیر شد تا باشد که قدم کوچکی در راستای تکریم مقام ایشان و خدمت رسانی به جامعه زنان کشور برداریم.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین خاطرنشان کرد: داشتن معرفت ایمانی، شناخت و مطالعه سیره و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند در الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی موثر باشد.

کلمات کلیدی: فهما دهه فجر