اهدای ۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان در تبریز
اهداي ۳۰ سري جهيزيه به زوج هاي جوان در تبريز

اهدای ۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان در تبریز

با تلاش و همت تلاشگران کانون فرهنگي هنري شهيد نهادي و مرکز نيکوکاري المهدي (عج) تبريز، همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر، ۳۰ سري جهيزيه به نوعروسان اهدا شد.
شناسه خبر : 35096 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «اصغر آراسته» ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر،اظهار داشت: به همت و تلاش اعضای کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و با مشارکت مرکز نیکوکاری المهدی و کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا (ع)،همزمان با چهل ‌و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان در تبریز اهدا شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی مسجد المهدی تبریز گفت: ازدواج و تشکیل خانواده پیمانى مقدس و الهى است،اسلام نیز در نظام اجتماعى خود براى مسإله ازدواج اهمیت فراوان و خاصى قائل شده است. در آیات قرآن و سخنان پیامبر اکرم(ص) و پیشوایان معصوم(ع) به تشویق هاى وافر آنان درباره ازدواج برمى خوریم به حدى که بنیان نهادن خانواده از هربنیان گذارى دیگر در پیشگاه خداوند محبوب تر شناخته شده است،زیرا ازدواج و تشکیل خانواده، پیمانى مقدس و ملکوتى است.

آراسته با بیان اینکه ازدواج جوانان از تاکیدات دین مبین اسلام می‌باشد،افزود: به همت خیرین و فعالان مرکز نیکوکاری، ۳۰ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری زندگی از جمله یخچال،فرش، جارو برقی، اجاق گاز،بخاری،سماور و مایحتاج مورد نیازبرای تشکیل یک خانواده مستقل تهیه و به نوعروسان اهدا گردید.

وی عنوان کرد: تاکنون چند مورد سری جهیزیه با کمک خیرین و مرکز نیکوکاری تهیه و اهدا شده و قرار بر ادامه تامین اساسی کالاهای ضروری زندگی نیز است و بر همین اساس در مرحله بعدی ۳۰ سری جهیزیه نیز تا پایان سال تهیه و به نوعروسان تحت پوشش این مرکز نیز اهدا خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی با بیان اینکه در هر جهیزیه کالاهای اساسی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان اهدا شده است، افزود: در دومین روز از دهه مبارک فجر به ۳۰ زوج جوان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان جهیزیه اهدا شده که انشاالله شاهد خیر و برکت در زندگی این زوج ها باشیم.

آراسته احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بسترسازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی و ایرانی در خانواده‌های تحت حمایت، توسعه و ترویج ازداوج آسان،کمک به زوج‌هایی که دارای مشکلات اقتصادی  و مالی هستند را از جمله اهداف این مرکز نام برد و افزود: این مرکزدر طول سال و به مناسبت‌های مختلف همیشه طرح اهدای جهیزیه را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر مرکز نیکوکاری شهید نهادی تبریز در پایان ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه ازخدمات و مشارکت‌های خیرین، فعالان مرکز نیکوکاری که این امور مهم با مشارکت آنان میسر می شود، خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه و وسایل زندگی کار آسانی نیست و برای همین لازم است همه اقشار جامعه برای این کار خیر به میدان بیایند و بدانیم خیرین نه تنها در دنیا موجبات محرومیت زدایی در جامعه را فراهم‌می آورند، بلکه از اجر و ثواب اخروی بی پایانی برخوردار خواهند شد که آرزوی هر فرد مسلمانی است.

کلمات کلیدی: فهما جهيزيه