کتابخانه کانون صادقیه مسجد امام حسن (ع) محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد
کتابخانه کانون صادقيه مسجد امام حسن (ع) محله خليل آباد تبريز افتتاح شد
همزمان با دهه فجر؛

کتابخانه کانون صادقیه مسجد امام حسن (ع) محله خلیل آباد تبریز افتتاح شد

کتابخانه و قرائتخانه صادقيه مسجد امام حسن خيابان کوثر تبريز با حضور مسئولين استاني افتتاح شد.
شناسه خبر : 35100 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کتابخانه و قرائتخانه صادقیه مسجد امام حسن (ع) با حضورمسئولین استانی افتتاح شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحییه کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن (ع)، انقلاب اسلامی را حاصل خودباوری و نترسیدن از مشکلات و نظام سلطه برشمرد و تلاش در جهت خدمات بیشتر و بهتر به مردم و جامعه تاکید کرد.

در این آئین که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برپا شد،بدرشکوهی از انقلاب اسلامی به معنای معجزه قرن یاد کرد و گفت: درگام دوم انقلاب اسلامی نیز بایستی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و تکیه بر توان و استعداد جوانان،مسیرهای دشوار را طی کنیم.

وی از گسترش خدمات کتاب وکتابخوانی به عنوان یکی از هزاران خدمات نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

در این آیین افتتاحییه، شهرام خدائی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، ایجاد کتابخانه و قرائتخانه ها را در جهت آگاهی دهی به جامعه و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اول انقلاب تعداد کتابخانه های استان ۲۷ باب بود که الان ۱۵۰ کتابخانه تحت پوشش این نهاد و ۲۶۰ کتابخانه و قرائتخانه عمومی مسجدی تحت پوشش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می کنند.

محمد هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به فعالیت های کانون های مساجد با همکاری بسیج،بیان کرد: ۲۶۰ باب کتابخانه و قرائتخانه و یک هزارو ۴۲۵ کانون فرهنگی هنری در استان ایجاد و راه اندازی شده و در حال حاضر با مدیریت افتخاری بچه های مسجدی اکثر این کتابخانه ها فعال و بعضی دو شیفته به ارائه خدمات می پردازند و محل امن و مطمئنی برای بانوان و اعضای خانواده ها و جوانان و نوجوانان شده و موثر در افزایش سطح سواد و کاهش سن مخاطبین مسجدی است.

هادی نیا ضمن تشکراز حضور مسئولین و کمک نهادها در ایجاد این کتابخانه،از مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری استان خواست با اختصاص اعتبار و کمک های مورد نیاز،این مجموعه را در ارائه و توسعه خدمات بیشتر  یاری دهند.

 به گفته وی با کمک و پیگیری دلسوزانه دفتر تسهیل گری استانداری در این منطقه،تجهیزات لازم ازجمله سیستم های رایانه،چهارکاره، ویدئو پرژکتور، صندلی آموزشی و کتاب دیگر تجهیزات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تجهیزات کتابخانه ای از جمله ۹ قفسه به همراه کتابهای ،۸ عدد میز مطالعه،۲۰ صندلی مطالعه به همت نهاد کتابخانه ها ی عمومی استان به این کتابخانه اهدا شده است.

همچنین در این آئین، بینش مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هرچقدر خدمات فرهنگی و آگاهی دهی به جامعه را گسترش دهیم،با آسیب های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم شد.

درادامه سرهنگ فیروزی مدیر مرکز آسیب های اجتماعی سپاه عاشورای استان نیز طی سخانی کوتاه به تعامل و کمک بسیج به کانون های مساجد تاکید کرد.

همچنین خانم پورحمزه مدیر دفتر تسهیل گری استانداری نیز طی گزارشی،اقدامات فرهنگی و اجتماعی دفتر دراین منطقه محروم راتشریح کرد.

پیروزمنش معاون مالی و اداری اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان نیز کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی را از افتخارات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که توانسته اند در مناطق شهری و روستائی و محروم خدمات فرهنگی ارائه کنند.

گفتنی است این کتابخانه و قراتخانه در ابعاد ۸۰ متر با کمک های عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ آماده  تجهیز و بازگشایی شد.

 

کلمات کلیدی: فهما دهه فجر