اجرای طرح «شکوه مادری» در تبریز
اجراي طرح «شکوه مادري» در تبريز
در قالب دومین فصل طرح سه شنبه های تکریم ؛

اجرای طرح «شکوه مادری» در تبریز

طرح سه شنبه هاي تکريم با عنوان «شکوه مادري» با ديدار از خانواده شهيد والامقام «عبدالمجيد شريف زاده» با حضور جمعي از مسئولين و فعالان کانون فرهنگي هنري در تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 35197 تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» دیدار با خانواده شهید «عبدالمجید شریف زاده» با حضور «محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، «رحمان اصلی زاده» معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران،«ابراهیم لایقی» معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، «حامد شب خیز» مسئول بسیج هنرمندان با همکاری کانون فرهنگی هنری یاوران مهدی(عج) مسجد علی ابن ابی طالب(ع) انجام شد.

دراین دیدار «محمدهادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در جریان طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با عنوان «شکوه مادری» و در دیدار با خانواده شهید شریف زاده اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار شهدای گرانقدر دفاع مقدس است.

هادی نیا با بیان اینکه شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به ‌بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و به‌ نکویی انجام داده و به ‌عهده داشته است،افزود: بی‌تردید خلوص و تلاش‌های خانواده معظم شهداء خاصه پدران و مادران شهید، الگویی برای نسل جوان کشورمان بوده و امید است که با تکریم و احترام به آنان، بتوان یاد عزیزانشان را گرامی داشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

همچنین دراین دیدار، « انور زرین قلم» مادر بزرگوار شهید شریف زاده ضمن خیر مقدم و تجلیل به پاس حضور در منزل ایشان،اشاره ای به خاطرات فرزند شهیدش کرد و گفت: عبدالمجید صبور، بردبار، خوش اخلاق، خوش رفتار و خوش نیت و قانع بود و در برابر کشورش احساس مسئولیت می‌کرد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه هنوز در سنین ۱۱ و ۱۲ سالگی بود ولی همیشه در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و بسیار خداشناس و مومن بود تا جایی که نماز شب و قرآن بسیار می‌خواند. پسر با استعدادی بود که همیشه نمره‌های درس‌هایش بالا بود، خیلی زیبا رو و مظلوم بود، انگار بنده خاصی بود که خداوند خلق کرده‌ بود.

مادر شهید با بیان اینکه حفظ بیت المال از واجبات است و همگان باید به آن مقید باشند،در ادامه خاطره گویی از شهید والامقام،اظهارکرد: برای عمل جراحی و خارج کردن ترکش‌ها، لباس‌های نظامی عبدالمجید را باید با قیچی پاره می کردند که او قبول نکرد و گفت اینها بیت المال هستند و ممکن است بعدا به کار رزمنده‌ای بیاید، سپس عبدالمجید به پرستاران و پزشکان گفت که درد خارج کردن لباس‌ها را تحمل می‌کند و آنها را پاره نکنید. همه اینها نشان از توجه ویژه شهداء به حفظ بیت المال دارد.

زرین قلم ادامه داد: شهداء برای رضای خدا و دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند، عبدالمجید و دیگر شهداء خدا را آن چنان باور کرده بودند که همه کارهای خود را برای رضای او انجام می‌دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه مهمترین خواسته شهداء از ما است، اگر می‌خواهیم آنها از ما راضی باشند باید به خواسته‌هایشان عمل کنیم. خواسته همه شهداء که در وصیت‌نامه‌های آنها نیز آمده این است که همواره مردم از ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی کنند.

در پایان مراسم از پدر و مادر شهید با اهدای لوح تقدیر و هدایای فرهنگی از طرف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است این شهید والامقام در عملیات رمضان به جانبازی رسید و به شدت مجروح شد ولی دوباره بعد از بهبودی نسبی به جبهه رفت و در عملیات بدر به اسارت گرفته شد و بالاخره زیر شکنجه‌های دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کلمات کلیدی: فهما سه شنبه های تکریم