جشن انقلاب در مسجد نبی اکرم تبریز برگزار شد
جشن انقلاب در مسجد نبي اکرم تبريز برگزار شد

جشن انقلاب در مسجد نبی اکرم تبریز برگزار شد

حجت الاسلام همزبان در مراسم گراميداشت دهه فجر مسجد نبي اکرم تبريز و توديع و معارفه مدير مسئول کانون اين مسجد گفت: با تببين به موقع و منطقي نگذاريم انقلاب اسلامي را تحريف کنند.
شناسه خبر : 35199 تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اهالی منطقه میرداماد با حضور مسئولین ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، مهد قرآن، دانشگاه تبریز و دیگر مراکز و خانواده های شهدا در مسجد نبی اکرم(ص) گردهم آمدند تا این پیروزی شکوهمندانه و مقاومت جانانه در برابر مستکبرین عالم را گرامی دارند.

حجت الاسلام همزبان در این برنامه گفت: شهیدان و امام شهیدان و مردم همیشه در صحنه با جان نثاری و ایثارگری های خود برایمان، عزت و عظمت را به ارمغان آوردند و اکنون وظیفه ماست که با حضور هوشمندانه در صحنه های سخت انقلاب اسلامی،این افتخارات را حفظ و تداوم بخشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در این مراسم تصریح کرد: تا زمانی که حق و باطل هست مبارزه و مقابله بین این دو تداوم خواهد داشت و چون آرمان های انقلاب مبارزه با مستکبرین و طاغوت بود بنابراین دشمنان زیادی درعالم دارد.

حجت الاسلام همزبان افزود: اهداف متعالی انقلاب برای حفظ و تداوم نیاز به جانفشانی و ایثارگری زیاد داشت که شهدای انقلاب و شهیدان دفاع مقدس به نحو احسن آن را ادا کردند.

وی اضافه کرد: وظیفه ماست تا با تبیین درست نگذاریم انقلاب اسلامی را تحریف کره و نوجوانان را منحرف کنند.

همچنین دراین جشن که خانواده های معزز شهیدان ذاکر حیدری، دهقان، باحجب زینت بخش مجلس بودند؛ «محمد هادی نیا» مدیر ستاد کانون هماهنگی کانون های مساجد استان طی سخنانی از فعالیت ۱۴۲۵ کانون فرهنگی هنری و ۲۶۰ کتابخانه و قرائتخانه در مساجد خبر داد که با پشتیبانی و حمایت امام جماعت،هیئت امناء و مدیریت مدیر مسئول کانون و جوانان، زمینه را برای حضور نوجوانان و جوانان درمساجد فراهم می کنند.

وی گقت: ایجاد و راه اندازی کانونها و کتابخانه ها در کنار مساجد و مدیریت و بهره برداری از آنها توسط خود مردم در محله ها از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بنابر این گزارش، تهیه کیک انقلاب اسلامی،اجرای گروه سرود نوجوانان،مسابقه فرهنگی و اجرای مسابقه نقاشی حضوری کودکان و اهدای جایزه به آنان از جمله برنامه هایی بود که در جمع صمیمی با شورو شعف به اجرا در آمد.

همچنین در ادامه این برنامه با اهدای لوح سپاس و هدیه فرهنگی از زحمات و خدمات «محمدرضا دشتی» طی دوران مدیر مسئولی کانون فرهنگی هنری این مسجد تجلیل به عمل آمد و «امیرحسین حمزه پور» به عنوان مدیرمسئول جدید معرفی شد.

گفتنی است، در پایان مراسم تمام حاضرین پس از صرف کیک پیروزی انقلاب اسلامی،یک دل و یک صدا به همراه دیگر شهروندان که از پشت بام و بالکن خانه ها همراهی داشتند در مقابل مسجد در کنار نورافشانی محله  همراه با مردم ایزان ندای الله اکبر سردادند.

یادآوری می شود کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) با داشتن کتابخانه و قرائتخانه و ارائه برنامه های فرهنگی،قرآنی و مناسبتی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد نقش مهم و موثری ایفا می کند.

کلمات کلیدی: دهه فجر فهما