برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب (س) در کانون شهدای سرخاب تبریز
برگزاري مراسم عزاداري حضرت زينب (س) در کانون شهداي سرخاب تبريز

برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب (س) در کانون شهدای سرخاب تبریز

محمدخانلي گفت: به مناسبت شهادت حضرت زينب (س) مراسم عزاداري بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور برادران وخواهران درمسجد صفاي بني هاشم برگزار شد.
شناسه خبر : 35355 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «جعفر محمدخانلی» ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س)،اظهارداشت: به همین مناسبت مراسم عزاداری به همت ستاد برگزاری مراسمات مسجد صفای بنی هاشم با حضور اقشار مختلف منطقه برگزار شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: نقش تأثیرگذار در وقایع پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری در کربلا و اسارت کوفه و شام، از مهم‌ترین بخش‌های زندگی عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) به عنوان پیام رسان قیام عاشورا، به شمار می‌رود.

محمدخانلی افزود: همزمان با فرا رسیدن ۱۵ رجب، مسجد صفای بنی هاشم میزبان عزادارانی بود که در سوگ وفات حضرت زینب(س) این بانوی صبر و استقامت به عزاداری پرداختند.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم معنوی با رعایت دستورالعمل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم منطقه برگزار شد.

محمدخانلی سخنرانی و مداحی،نوحه خوانی، مرثیه سرایی و عزاداری را از جمله برنامه‌های اجرایی در سالروز وفات حضرت زینب (س) در این مراسم معنوی برشمرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب خاطرنشان کرد: ولایتمداری و حق طلبی از ویژگی‌های بارز آن حضرت در حادثه عظیم عاشورا بود که سرلوحه تمامی انسان های آزاده جهان شده است.

کلمات کلیدی: فهما کرونا