توزیع بیش از ۷۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی در بین اهالی روستای کردآباد اسکو
توزيع بيش از ۷۰۰ کيلوگرم گوشت قرباني در بين اهالي روستاي کردآباد اسکو

توزیع بیش از ۷۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی در بین اهالی روستای کردآباد اسکو

مدير مسئول کانون نخلستان ولايت مسجد جامع کردآباد اسکو، از قرباني دو راس دام در اين روستا خبر داد و گفت: بيش از ۷۰۰ کيلو گرم گوشت در بين خانواده هاي اين روستا توزيع شد.
شناسه خبر : 35445 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت مسجد جامع کردآباد اسکو«عین اله برزگر زاده» به تشریح برنامه های این کانون در ماه رجب و میاد حضرت علی (ع) پرداخت و از برگزاری مراسم ذبح قربانی ماه رجب در این روستا خبر داد و گفت: در ماه مبارک رجب، هیئت امنای مسجد جامع روستای کردآباد با جمع آوری نذورات نقدی مردم و تهیه دام زنده، آن را ذبح کرده و گوشت قربانی را میان همه اهالی روستا توزیع کردند.

وی ادامه داد: دو راس دام با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ريال توسط ریش سفیدان و هیت امنای مسجد جامع  ذبح و تقسیم و گوشت قربانی بین 750 خانواده این روستا  توزیع شد که هر سهم این قربانی نزدیک به یک کیلو گرم می باشد.

برزگر زاده ادامه داد: در روز 13 رجب همچنین روز میلاد پربرکت حضرت امیرالمومنین علی (ع) که با سخنرانی و مولودی خوانی گروه تواشیح کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت و همچنین پخش چای و شیرینی همراه بود گرامی داشته شد.

مدیر مسئول کانون نخلستان ولایت تاکید کرد: برگزاری مراسم های مذهبی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین علیهم اسلام و همچنین بزرگداشت ایام خاص چون عید قربان و غدیر از جمله برنامه های هر ساله این کانون می باشد.

برزگر زاده افزود: این برنامه ها طبق روال سال های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستا برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

برزگر زاده همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و رمضان، از آمادگی کانون نخلستان ولایت برای میزبانی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در این روستا خبر داد و گفت: امیدواریم که با برچیده شدن این بیماری منحوس برنامه های این ماه های عریز با شور و اشتیاق بیشتر برگزار شود.

وی همچنین یادآور شد: مراسم پرفیض دعای توسل چهارشنبه هر هفته با مداحی و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانی امام جماعت و روحانی مسجد و نماز های جماعت صبح و عصر هر روز برگزار می شود.

گفتنی است، کردآباد یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان گنبر بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده و دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر پس از مرکز دهستان است.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.

کلمات کلیدی: فهما بچه های مسجد