بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از نمایشگاه خیریه کانون شهید نهادی تبریز
بازديد مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي از نمايشگاه خيريه کانون شهيد نهادي تبريز

بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از نمایشگاه خیریه کانون شهید نهادی تبریز

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با همراهي مدير ستاد فهما استان از نمايشگاه خيريه تامين اقلام ضروري شب عيد مددجويان مرکز نيکوکاري و کانون فرهنگي هنري شهيد نهادي تبريز برگزار شده بود، بازديد کرد.
شناسه خبر : 36127 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی: «سید قاسم ناظمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از نمایشگاه خیریه مرکز نیکوکاری المهدی (عج) کانون های فرهنگی  شهید نهادی و امام رضا (ع) که با مشارکت خیرین شهر برای رفع نیاز اقلام شب عید مددجوهای مرکز نیکوکاری در سالن ورزشی اداره ناحیه ۴ آموزش و پرورش برپا شده بود،بازدید کردند.

وی از غرفه های این نمایشگاه خیریه بازدید و ضمن قدردانی از زحمات عوامل این مجموعه، گفت: در جامعه ما موسسات ،مجموعه های دینی،مساجد و کانون های فرهنگی هنری مستقر در مساجد،تشکل های فرهنگی، همراه با محرومین و در راستای تلاش برای محدودیت های این قشر می باشند و این باعث افتخار ماست که در جامعه این ارزش های الهی و انسانی مورد توجه قرارمی گیرد.

همچنین در این بازدید،«محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت های گسترده در زمینه کمک های مومنانه و همدلی کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مرکز نیکواری خیریه المهدی (عج) با مدد جویان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا،بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه مردمی با طبقات مختلف در ارتباط بوده و تلاش ما هم در این مجموعه برآن است که بتوانیم از طریق آنها و با کمک خیرین در خدمت جامعه هدف بوده باشیم.

هادی نیا افزود: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با پیگیری های خود توانسته با حمایت خیرین برنامه تلویزیونی به سمت خدا ،مؤسسه حضرت خدیجه (س) قم و ستاد استانی و کشوری کانون های فرهنگی هنری مساجد، طی چندین مرحله بالغ بر ۲۵ تن گوشت قربانی را تهیه و در اختیار نیازمندان در اقصی نقاط استان قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا چندین مرحله در سطح استان توزیع شده است،افزود: امسال و در آخرین مرحله از توزیع تعداد ۱۲۰۰بسته گوشت قربانی گوسفند ی که هر کدام یک و نیم کیلو است، توسط  کانون های فرهنگی و هنری مساجد تبریز و شهرستان ها در بین نیازمندان توزیع خواهند شد.

هادی نیا تصریح کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری در شهر‌ها و روستا‌ها پس از تحویل بسته‌های گوشت قربانی، با حفظ شان وکرامت  بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: این تعداد بسته گوشت قربانی با مساعدت و مشارکت مؤسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و به مدیریت اجرایی کانون شهید نهادی تبریزاز طریق کانونهای منتخب بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در ۴ شهرستان و مرکز استان توزیع می شود.

در ادامه «اصغر آراسته» ضمن تجلیل از حضور مدیرکل  و مدیر ستاد کانون ها در این نمایشگاه خیریه،به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته این کانون و مرکز در سال های گذشته پرداخت و افزود: امسال متفاوت تر از سال های گذشته و با توجه به کمبود امکانات موجود با کمک خیرین گرامی شهر که همیشه کمک رسان این مجموعه بودند،به بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت آبرومندانه و حفظ شأن و کرامت انسانی که از اولویت های مهم این مجموعه می باشد،به مناسبت عید نوروز،اقلام مورد نیاز شب عید به همراه بسته های غذایی اهدا خواهد شد.

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مدیر مرکز نیکوکاری المهدی(عج) با بیان اینکه اعتبارات برای این کار جهادی از طریق خیرین گرامی جذب می‌شود گفت: وقتی ما در جامعه ای حضور داریم که مردم آن به نیازها و تمناهای اطرافیان خود بی تفاوت نیستند و محرومیت و محدودیت را دیده و در خود احساس تکلیف برای رفع نیاز آنها می کنند و این یکی از شاخص های جدی تربیت اخلاقی آن جامعه را نشان می دهد.

وی از زحمات مطبوعات استان به ویژ خبرگزاری شبستان و سایت اطلاع رسانی کانونهای فرهنگی هنری مساجد (فهما) در بازنشر خبرهای مرکز نیکوکاری با توجه به انعکاس خبر به خیرین و مردم عزیز در جهت نحوه توزیع عادلانه،تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری شهید نهادی منطقه مفتح تبریز دارای مجوز از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان،در زمینه کمک های مومنانه و  تامین اقلام معیشتی و بهداشتی و جهیزیه در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به امور اقشار محروم و آسیب دیده از بیماری کرونا فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

کلمات کلیدی: بازديد از کانون فهما