برپایی نمایشگاه خیریه توسط کانون شهید نهادی تبریز
برپايي نمايشگاه خيريه توسط کانون شهيد نهادي تبريز

برپایی نمایشگاه خیریه توسط کانون شهید نهادی تبریز

آراسته گفت: يکي از برنامه هاي کانون شهيد نهادي تبريزدر آستانه سال نو، برپايي نمايشگاه خيريه است که با حمايت خيرين در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 36129 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «اصغر آراسته» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به این که در آستانه سال نو قرار داریم، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید نهادی در آستانه سال نو، برپایی نمایشگاه خیریه با کمک خیرین و مردم نودوست شهر می باشد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مدیر مرکز نیکوکاری المهدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:امسال متفاوت تر از سال های گذشته و با توجه به کمبود امکانات موجود با کمک خیرین گرامی شهر که همیشه کمک رسان این مجموعه بودند،به بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت آبرومندانه و با حفظ شأن و کرامت انسانی که از اولویت های مهم این مجموعه می باشد،به مناسبت عید نوروز،اقلام مورد نیاز شب عید به همراه بسته های غذایی اهدا خواهد شد.

آراسته با بیان اینکه اعتبارات برای این کار جهادی فقط از طریق خیرین گرامی و بدون دریافت مبلغی از بودجه دولتی و ادارات، جذب می‌شود گفت: وقتی ما در جامعه ای حضور داریم که مردم آن به نیازها و تمناهای اطرافیان خود بی تفاوت نیستند و محرومیت و محدودیت را دیده و در خود احساس تکلیف برای رفع نیاز آنها می کنند و این یکی از شاخص های جدی تربیت اخلاقی آن جامعه را نشان می دهد.

وی با اشاره اینکه حفظ کرامت انسانی و رفع نیازهای واقعی مددجویان عزیزدر اولویت کار فرهنگی مجموعه قرار دارد،اظهار کرد:مراجعه کنندگان با تحویل دادن بن که از قبل به خانواده ه های شناسایی شده توسط مرکز داده شده، به صورت آبرومندانه در محل نمایشگاه حضور یافته و اقلام مورد نیاز خود را تحویل می گیرند.

مدیر مرکز نیکوکاری با توجه به اینکه این مورد از توزیع اقلام مورد نیاز خانواده های محروم، اولین بار به این نحو در استان صورت می پذیرد؛بیان کرد: ۵۰۰ خانواده شناسایی شده اند که به دلایل بیماری و معلولیت نمی توانند در محل حضور داشته باشند،اقلام مورد نیاز آنها توسط جوانان کانون در درب منازل تحویل داده می شود.

آراسته تحت پوشش قراردادن مدد جویان در بحث های درمانی، معیشتی مسکن،اشتغال، اعزام سالانه ۱۵۰ نفر زائر اولی به مشهد مقدس را از محورهای فعالیت خیریه و خداپسندانه مرکز نیکوکاری عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون و مرکز در طول امسال، اهدای ۶۰ سری جهیزیه کامل به نوعروسان،اهدای ۳ هزار بسته لوازم آموزشی و لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، توزیع بسته های غذایی و غذای گرم و گوشت در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی را از دیگر عناوین تلاشگران کانون و خادمین مرکز نیکوکاری المهدی (عج) برشمرد و اظهار کرد: ۳ سری جهیزیه به مناسب ولادت با سعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع)  و ۱۲سری جهیزیه هم به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)،همزمان با میلاد منجی عالم بشریت به نوعروسان اهداء خواهد شد.

مدیر مسئول کانون شهید نهادی گفت:اهتمام به جمعی‌ بودن و اجتماعی ‌بودن و همکاری در فرهنگ اسلامی به کرات مورد توجه واقع شده است و با‌هم‌ بودن و ارتباط روزانه و عبادات دسته‌جمعی در زندگی روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، حال در این ارتباطات روزانه و معایشت‌ها، خداوند منان اسبابی را در جامعه قرار داده است که انسان‌ها عامل آن برای همدیگر هستند تا امورات و مشکل یکدیگر را حل کنند و مایه‌ خیر و برکت برای هم به‌ سبب این دستگیری‌ها شوند

وی بیان کرد: درهمین راستا و در بحث اشتغال به ۵۵ نفر وام ۱۰۰ میلیون تومانی و به ۴۵۰ نفر وام ضروری و اشتغال ۵ تا ۱۵ میلیون تومان با کمک خیرین مرکز تامین و اهداء شد.

آراسته بیان کرد: مدیر دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدیر ستاد کانون های مساجد استان،رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز و خیرین محترم به همراه اهالی رسانه و مطبوعات از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی همچنین از زحمات مطبوعات استان به ویژ خبرگزاری شبستان و سایت اطلاع رسانی کانونهای فرهنگی هنری مساجد (فهما) در بازنشر خبرهای مرکز نیکوکاری با توجه به انعکاس خبر به خیرین و مردم عزیز در جهت نحوه توزیع عادلانه،تقدیر و تشکر نمود.

آراسته در پایان از «علیزاده» رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز و معاونین محترم که در آماده سازی و ایجاد فضای مناسب و تجهیز این نمایشگاه خیریه یاری رسان این امر خیرخواهانه و خداپسندانه بودند، صمیمانه تقدیر و قدردانی نمود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ضمن تجلیل از خیرین، تلاشگران کانون،مرکز، مسجد و مردم فهیم استان که با شرایط سخت اقتصادی امروز، همیشه کمک رسان مرکز بودند و امکانات خود را در دسترس قرار دادند،خاطرنشان کرد:با توکل بر خداوند منان وکمک های خیرین گرامی،برای ماه مبارک رمضان تامین ۴ هزار بسته اقلام غذایی را در دستور کار خود در مرکز نیکوکاری قرار دادیم.

گفتنی است مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مدیر مرکز نیکوکاری المهدی (عج) منطقه مفتح تبریز با توجه به فعالیت های گسترده فرهنگی و معنوی امسال به عنوان کانون برتر کشوری در شهر مقدس قم انتخاب شده و با اهدای هدایایی از کانون و مرکز تجلیل  و به عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) انتخاب شد.

کلمات کلیدی: تقدير از خير مسجدي