افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولایت روستای قوریجان ملکان
افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولايت روستاي قوريجان ملکان

افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولایت روستای قوریجان ملکان

عبدي، از افتتاح کتابخانه کانون «عاشقان ولايت» مسجد جامع روستاي قوريجان از توابع بخش مرکزي ملکان به مناسبت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد خبر داد.
شناسه خبر : 36131 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «یوسف عبدی» ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و همچنین مناسبت های بسیار مثبت و تاثیرگذار ماه بهمن از جمله روز درختکاری و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از افتتاح کتابخانه کانون عاشقان ولایت روستای قوریجان خبر داد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان در ادامه افزود: توسعه و ترویج مسائل مذهبی، فرهنگی و هنری همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری  بوده است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این راستا و با محور قراردادن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب فعالیت می کنند.

وی از آغاز فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ملکان از سال ۱۳۸۶ خبر داد وافزود: در حال حاضر ۵۷ کانون فرهنگی وهنری مسجدی در این شهرستان مشغول فعالیت می باشند که ۴۶ کانون در روستاها و ۱۱ کانون نیز در سطح شهرهای این شهرستان فعال هستند.

عبدی با بیان اینکه تعداد سه کانون به صورت تخصصی در حوزه های مهدویت، کتابخانه ای و نرم افزار کار می کنند، اظهار کرد: همچنین ۲۵ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی نیز به بخش کتابخانه و ارائه خدمات در این راستا تجهیز شده اند.

وی افزود: همچنین تعدادی از این کانون ها نیز به لحاظ فعالیت خوب طی سالهای گذشته مقام های کشوری و استانی را کسب نموده اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان در ادامه با اشاره به طرح توزیع و کاشت نهاد در اسفند ماه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به یاد شهدا، خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت مسجد جامع قوریجان، ۸ اصله نهال به یاد شهدای این روستا در محوطه مسجد کاشته شد.

عبدی همچنین از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر این هفته به ملکان خبر داد و گفت: شرکت و سخنرانی در همایش هنرمندان و کلنگ زنی و افتتاح چند طرح فرهنگی و هنری در شهرهای ملکان و لیلان و بازدید از فاز دوم مجتمع فرهنگی و هنری ملکان و چند کارگاه هنری از جمله برنامه های این سفر می باشد

کلمات کلیدی: فهما