سه‌شنبه‌های مهدوی در کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز
سه‌شنبه‌هاي مهدوي در کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا تبريز

سه‌شنبه‌های مهدوی در کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز

به همت بانوان فعال کانون و مسجد فاطمةالزهرا تبريز،طرح اجرايي با عنوان «سه شنبه هاي مهدوي» هر هفته با حضور بانوان منطقه در مسجد برگزار مي شود.
شناسه خبر : 36980 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سید احمد موسوی» از اجرای هفتگی برگزاری طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» از سوی کانون به نیت سلامتی امام زمان(عج) توسط بانوان فعال در مسجد خبر داد.

 

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت: سه شنبه‌ های مهدوی نتیجه کار جمعی از منتظران است که هر هفته در روز‌های سه شنبه به نیت نذر سلامتی امام زمان (عج) و برای زنده نگه داشتن یاد آن حضرت در بین قشر‌های مختلف منطقه نذری و بسته فرهنگی توسط بانوان تلاشگر کانون و مسجد تدارک و در بین حاضرین در مجلس تقسیم می شود.

 

موسوی هدف از اين طرح معنوي و ارزشمند را،معرفي فلسفه انتظار،مقدمه سازي براي ظهور و مهدوي کردن سبک زندگي مردم برشمرد و افزود:این طرح حرکتی خودجوش و اجتماعی است که برای یادآوری عزیزترینی که در این دل مشغولی های زندگی غریب ترین شده است، طرح ریزی شده تا شاید با عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باعث چشاندن نمکی از طعم زندگی مهدوی به جامعه گردد.

 

وی با بیان اینکه مسجد فاطمة الزهرا (س) یکی از مساجد فعال در منطقه محسوب می شود که با ایجاد کانون فرهنگی هنری توانسته زمینه حضور نوجوانان و جوانان را رونق ببخشد به گونه ای که طرح «سه شنبه های مهدوی» با حضور اعضای این کانون با استقبال بی نظیر اجرا می شود.

 

مسئول فرهنگی با اشاره به این مطلب که به منظور آشنایی کودکان با مهدویت، مسئولیت‌پذیری و مشارکت آنها در کارها،گفت:در این طرح وسایل و امکانات کانونی از قبیل مقوا، کاغذ رنگی، چسب و غیره در اختیار کودکان قرار داده می‌شود و آن‌ها از خلاقیت خودشان بهره‌گیری و کارهای دستی آماده می‌کنند تا در راه آقا امام زمان(عج) به نمازگزاران هدیه دهند و به نماز جماعت تشویق و جذب شوند.

 

موسوی ویزیت رایگان پزشکان،اهدای شاخه گل،واکس صلواتی،برنامه برای قشر کودک،ارائه تخفیف توسط کسبه و همین طور ارائه خدمات رایگان حمل و نقل شهری و … را از نمونه خدمات ارائه شده در این طرح توسط خادمین کانون و مسجد عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور نیازمند کار و بسترسازی فرهنگی است؛تصریح کرد: طرح «سه شنبه های مهدوی» در قالب پویشی مردمی اجرا می شود و نیزاز جلوه هایی است که توانسته در ابراز و ترویج این الگو موثر واقع شود و از آن به مانوری برای تمرین این سبک زندگی الگو گیری نموده و آن را در زندگی روزمره نیز استمرار دهیم.

 

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا(س) با تأکید بر اینکه هر کس با هر توانی می‌تواند خدمتی به مردم ارائه دهد و این خدمات را نذر سلامتی امام زمان(عج) کند،خاطرنشان کرد: باشد که این تلاش‌ها مورد رضایت حضرت ولیعصرعجل‌الله قرار گیرد و ان‌شاءالله با ایجاد جامعه مهدوی زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.

کلمات کلیدی: فهما مهدويت