برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روستایی و عشایری در تبریز
برگزاري جشنواره فرهنگي هنري روستايي و عشايري در تبريز

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روستایی و عشایری در تبریز

جشنواره فرهنگي هنري روستايي و عشايري با عنوان محفل انس با قرآن کريم به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور حافظان و قاريان قرآن کريم در روستاي بيرق تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 36984 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذرایجان شرقی، «حسن ساقی» با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، جشن فرهنگ و هنر روستای بیرق از توابع تبریز همزمان با ماه مبارک رمضان و با عنوان محفل انس با قرآن کریم برگزار شد.


مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء روستای بیرق تبریز  ادامه داد: این مراسم که با حضور بیش از ۵۰۰ قاری و حافظ برجسته قرآن کریم همراه بود؛ با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و همچنین برپایی سفره افطاری کریمانه در محل حسینیه روستای بیرق به اتمام رسید.


وی با بیان این‌که یکی از اهداف برگزاری این جشن؛ تکریم از 20 حافظ کل قرآن کریم عضو کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیای روستای بیرق بوده است، گفت: طرح جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه، برپایی محفل انس با قرآن و مسابقات قرآن ویژه خواهران و برادران، برپایی سفره ساده افطاری با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه های ای کاون در ماه رمضان است.


مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیای روستای بیرق در بخش دیگری از سخنان خود عمل به مفاهیم قرآنی را مانع بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: قرآن؛ ارمغان الهی و چراغ هدایت بشریت و قطب نمای هدایت و رستگاری بشریت است.

ساقی عمل به قرآن را ضامن سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر برای انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت مفاهیم و آموزه های قرآن است، از این رو تلاش داریم در حد توان بچه های مسجد زمینه بهره مندی هر چه بیشتر مردم روستای بیرق را از فیوضات قرآن کریم فراهم کنیم.


گفتنی است، جشن فرهنگ و هنر روستای بیرق از توابع تبریز که با حمایت و همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا وعشایر، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، دارالقرآن و کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء، برگزار شد، با تلاوت قاری نوجوان «امیرحسین تاروردی پور»، «غفران نیا»، «سلطانی» و «منفرد» همراه بود.

کلمات کلیدی: فهما خدمت کريمانه