«اطعام علوی» کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز برای روزه‌داران
«اطعام علوي» کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي تبريز براي روزه‌داران

«اطعام علوی» کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز برای روزه‌داران

فعالان کانون فرهنگي هنري و بسيجيان مسجد شهداي دستمالچي تبريز با کمک خيرين مرحله ۲۸ کمک هاي مومنانه خود را با طبخ و توزيع غذاي گرم در قالب «احسان علوي» براي روزه داران اجرا کردند.
شناسه خبر : 37279 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، «اصغر آقاجانی» از اجرای مرحله ۲۸ کمک های مومنانه کانون با مشارکت خیرین و پایگاه بسیج مقاومت مسجد در ماه مبارک رمضان با طبخ و توزیع غذای گرم خبر داد و گفت: دستگیری از نیازمندان در ماه رمضان فرهنگی دیرپا و اصیل در میان ایرانیان است که ریشه آن با فلسفه ماه مبارک رمضان پیوند دارد. پرهیز از خوردن و آشامیدن افزون براستقامت در تقوا و تحکیم ایمان، به روزه داران یادآوری می‌کند که در لحظه افطار، کودکان یتیم، زنان بی‌سرپرست و مردان از کار افتاده‌ای هستند که سفره‌شان خالی است و عبادت و عبودیت در درگاه خداوندی به کمال نمی‌رسد مگر آنکه آنان را دریابیم.

 

آقاجانی با بیان اینکه اطعام یکی از متداول ترین،نوع احسان و نیکوکاری است،افزود: بر همین اساس فعالان کانون و بسیج با مشارکت خیرین اقدام به طبخ ۱۴۰ غذای گرم کرده و توسط مدیرکانون در درب خانواده های کم بضاعت توزیع شد.

 

وی اظهار کرد: طبخ این غذای گرم به مناسبت ماه مبارک رمضان و در قالب احسان علوی در مرحله ۲۸ از کمک های مومنانه کانون و بسیج انجام شد.

 

مدیر کانون ضمن خداقوت و تجلیل از خیرین محترم، بسیجیان پایگاه مسجد، اعضای کانون فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: با مشارکت خیرین در حال تدارک و تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن در بین خانواده های کم بضاعت و آسیب پذیر در منطقه هستیم.