همت عالی بانوان کانون حضرت معصومه در رسیدگی به محرومان
همت عالي بانوان کانون حضرت معصومه در رسيدگي به محرومان

همت عالی بانوان کانون حضرت معصومه در رسیدگی به محرومان

به همت بانوان تلاشگر و فعال کانون فرهنگي هنري حضرت معصومه (س) مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان چاراويماق،در پنجمين مرحله از کمک هاي مومنانه،۵۰۰ بسته معيشتي در بين خانوارهاي محروم و آسيب پذير منطقه توزيع شد.
شناسه خبر : 37844 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «مهری شریعتی» از همت عالی بانوان کانون حضرت معصومه (س) مسجد صاحب الزمان (عج) در امر خداپسندانه و کمک مومنانه  آنها در مرحله پنجم با تهیه و اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه ارزاق به خانواده های محروم و آسیب پذیر در خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه مسجد صاحب الزمان شهرستان چاراویماق تبریز گفت: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند

شریعتی با اشاره به اینکه بر اساس احادیث و روایات احسان، نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات بیان شده،افزود: برهمین اساس بانوان کانون و مسجد با همت عالی خود توانستند ۵۰۰ بسته معیشتی با ارزاق ویژه،تهیه و در اختیار خانواده های محروم و آسیب پذیر منطقه قرار دهند.

وی اقلام بسته های اهدایی را شامل برنج،مرغ، روغن، رب،چای، قند و... به ارزش هر بسته ۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در مرحله پنجم از توزیع کمک های مومنانه کانون و مسجد،مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل جمع آوری کمک های خیرین،نمازگزاران و اهالی محترم منطقه برای تهیه این بسته های ارزاق هزینه شده است.

شریعتی با بیان این مطلب که انجام دادن حسنه و کار نیک به صورت مخفى، معادل هفتاد حسنه است،بیان کرد: تمام مراحل تهیه و توزیع بسته های معیشتی چراغ خاموش و به صورت شبانه توسط اعضای کانون و بچه های مسجد انجام می پذیرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) ضمن تجلیل و قدردانی ویژه از بانوان تلاشگر کانون و مسجد و منطقه که این امور مهم با کمک و همیاری آنها میسر می شود،خاطرنشان کرد: نیکوکاری و حمایت از همنوع به ارزش‌های والایی برمی‌گردد که هر انسانی برای تجلی خصایل ارزشی وجود خود و پاسخ به نیازهای معنوی‌اش به انجام آن مبادرت می‌ورزد. مشارکت اکثریت مردم در امور اجتماعی و خیریه موجب تعالی جامعه و رشد فضایل اخلاقی در افراد آن جامعه خواهد شد.

کلمات کلیدی: حضرت معصومه فهما