انتشار کتاب «کشمکش» با نویسندگی مدیرمسئول کانون سیدالشهدا اهر
انتشار کتاب «کشمکش» با نويسندگي مديرمسئول کانون سيدالشهدا اهر

انتشار کتاب «کشمکش» با نویسندگی مدیرمسئول کانون سیدالشهدا اهر

کتاب داستان عرفاني براي نماز با عنوان «کشمکش» به همت «حجت الاسلام سيدعلي نقي آل محمد»،مديرمسئول کانون فرهنگي هنري حضرت سيدالشهدا(ع) شهرستان اهر تاليف و منتشر شد.
شناسه خبر : 37845 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حجت الاسلام سیدعلی نقی آل محمد» از انتشار چهل و ششمین کتاب خود با عنوان «کشمکش» در زمینه نماز خبر داد و گفت: این کتاب در ۵۰۰ جلد و بهای ۳۵ هزار تومان، در ۹۳ صفحه از سوی انتشارات ۳۱ عاشورا در سال جاری منتشر شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء اهر گفت: دلیل عظمت قلم و نگاشته های قلم همان سوگندی است که خداوند بدان خورده است زیرا در قرآن کریم خداوند متعال همه جا به مظاهر عالم وجودی که خود خلق فرموده قسم می خورد.

آل محمد افزود: انسان جهت ابراز عواطف، احساس درونی، دستورات، و بازدهی اندوخته های فکری خویش نیازمند به ابزار  است و عمده ترین ابزاری که در این رابطه دستگیر انسان می شود « زبان و قلم » هستند.

وی با بیان این‌که توجه خاص دین مبین اسلام به قلم و تعلم دانش که مایه روشنی و نور و سعادت است، افزود: این کتاب،داستان عرفانی و تخیلی برای نماز در کشمکش جدال نفس با عقل برای ادای فریضه واجب نماز می باشد.

نویسنده کتاب با اشاره به دلیل عدم آگاهی نسبت به جایگاه و اهمیت نماز در دین اسلام؛گفت: در روایات اسلامی نماز به ستون خیمه دین تشبیه شده که عظمت و استواری ایمان به برپایی آن بستگی دارد و لازم است که نویسندگان با تحولات و ادبیات نرم و تنوع فرهنگی ورود کرده و ایجاد شوق و رغبت در مخاطب ایجاد کنند.

مدیر مسئول کانون با اعتقاد بر این  که کتاب «کشمکش» تأثیر خوبی در این زمینه دارد،تصریح کرد: مطالب آن شامل مفاهیم عملی برای ارتباطی زیباتر و کامل‌تر با معبود و همچنین تأثیرگذاری بالایی در گرایش به نماز در میان اقشار و رده‌های سنی مختلف خواهد داشت است.

آل محمد،زبان روان و ساده و مختصر نویسی در نگارش این کتاب را وجه تمایز با دیگر آثار نوشته شده در همین موضوع یعنی نماز دانست و گفت:سعی شده در عین حالی که اثری جامع در مورد نماز در اختیار مخاطبان قرار ‌بگیرد، ساده‌گویی و مختصرگویی هم رعایت شود.به طوری که خواننده کتاب در همه رده‌های سنی به ویژه نوجوانان،بتوانند با چند ساعت وقت گذاشتن برای مطالعه آن، به حجم گسترده‌ای از اطلاعات دست یابد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء اهر در پایان خاطرنشان کرد: نماز دارای اهمیت و برکاتی در دنیا و آخرت است که در صورت آگاهی به آنها، شخص بی‌نماز به سمت آن متمایل می‌شود. بیان آداب و ملزومات نماز کامل و صحیح در کنار فوایدی که این امر دارد می‌تواند در ایجاد گرایش به سمت نماز حتی در بین کسانی که تاکنون نسبت به این امر اهتمام نداشته‌اند تأثیرگذار باشد. چنین اشخاصی در می‌یابند برکات زیادی را از خود دور کرده‌اند و از نعمت بزرگی محروم شده‌اند.

گفتنی است مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا شهرستان اهر ۴۰ کتاب در موضوعات مختلف نماز،دفاع مقدس و سبک زندگی و رمان  منتشر کرده است.

کلمات کلیدی: فهما معرفي کتاب