تهیه غذای گرم توسط بانوان کانون شهدای کربلا ۵ و توزیع میان نیازمندا
تهيه غذاي گرم توسط بانوان کانون شهداي کربلا ۵ و توزيع ميان نيازمندا

تهیه غذای گرم توسط بانوان کانون شهدای کربلا ۵ و توزیع میان نیازمندا

به همت و با تلاش بانوان کانون فرهنگي هنري شهداي کربلا ۵ مسجد حضرت ابوالفضل روستاي ورنکش شهرستان ميانه، به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)، ۸۰۰ پرس غذاي گرم طبخ و در بين خانواده هاي روستا توزيع شد.
شناسه خبر : 37852 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «گلی سلطانی مختاری» از ادامه کمک‌های مومنانه در روستای ورنکش شهرستان میانه خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از نیازمندان و دستگیری از آنان به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) بیش از ۸۰۰ پرس غذای گرم به همت بانوان کانون و مسجد حضرت ابوالفضل طبخ و در بین خانواده ها در روستا توزیع شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا ۵ مسجد حضرت ابوالفضل روستای ورنکش شهرستان میانه گفت: دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی مؤمنان است و به همین دلیل، مورد توجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه ای که می توان آن را در کنار نماز، برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. مهم ترین آثار فردی انفاق عبارت است از: برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و.. برجسته ترین آثار اجتماعی آن شامل رفع فقر از چهره ی جامعه ی اسلامی و استقرارعدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد می باشد.

مختاری افزود: در همین راستا و در اقدامی خداپسندانه، به همت بانوان کانون و مسجد و با مشارکت خیرین، ۸۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در بین خانواده های محترم منطقه باحفظ شأن و کرامت انسانی توسط بچه های مسجد، توزیع شد.

وی با بیان اینکه غذاها در ۲ نوبت و ۴ نوع (چلومرغ،قورمه سبزی،عدس پلو،قیمه) طبخ و توزیع شد،گفت: درمرحله ۸ از کمک های مومنانه کانون و مسجد،مبلغ بالغ بر ۲۰ میلیون تومان از محل جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین و اهالی منطقه دراین احسان معنوی هزینه شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای کربلای ۵ مسجد حضرت ابوالفضل با تقدیر ازهمراهی بانوان فعال کانون و مسجد و مشارکت خیرین در راستای خدمت رسانی به اهالی منطقه،خاطرنشان کرد:مرحله ۹ کمک های خداپسندانه همزمان با ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) با توزیع بسته های غذایی انجام خواهد شد.

کلمات کلیدی: فهما توزيع غذاي گرم