جشن عبادت ۹ ساله‌های کانون مسجد امام حسین (ع) تبریز برگزار شد
جشن عبادت ۹ ساله‌هاي کانون مسجد امام حسين (ع) تبريز برگزار شد

جشن عبادت ۹ ساله‌های کانون مسجد امام حسین (ع) تبریز برگزار شد

جشن عبادت دختران ۹ ساله با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و آموزشي به همت کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين (ع) برگزار شد.
شناسه خبر : 38138 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حسن سبب کار» ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و به مناسبت روز دختر،جشن عبادت دختران ۹ ساله به همت فعالان فرهنگی کانون در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین منطقه قم تپه تبریز گفت: در این مراسم تعدادی دختر نوجوان به سن تکلیف  رسیدن خود را همزمان با دهه کرامت در مسجد امام حسین (ع) جشن گرفتند.

سبب کار افزود:این جشن با حضور حجت الاسلام «قدوسی» و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و آشنا ساختن دختران با مسئولیت ها و تکالیف معنوی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برپا شد.

وی تصریح کرد: حجت‌ الاسلام «قدوسی» در این مراسم، ضمن تبریک جشن عبادت و تکلیف، در خصوص اهمیت سن تکلیف و مسئولیت خانواده ها در رابطه با فرزندان خود سخن گفت و بر رعایت اصول تربیتی در ارتباط با فرزندان تاکید کرد.

مدیر مسئول کانون،اجرای برنامه‌ های شاد و متنوعی از جمله اجرای سرود، پخش کلیپ،اجرای برنامه فرهنگی و اهدای جوایز به افراد شرکت کننده را از دیگر برنامه های اجرایی در این جشن نام برد.

سبب کار با بیان اینکه با برگزاری با جشن تکلیف فصل جدیدی از زندگی برای دختران به سن تکلیف رسیده شروع می شود؛گفت: این مراسم با هدف آشنایی با آموزه های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار شده است.

در پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام قدوسی و با حضور این دختران مکلف در فضایی روحانی اقامه شد.

وی عنوان کرد:  مسابقه کتابخوانی «احکام» در دهه کرامت توسط کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) برگزار می شود.

کلمات کلیدی: فهما روز دختر