برگزیدگان پانزدهمین دوره مدهامتان در استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند
برگزيدگان پانزدهمين دوره مدهامتان در استان آذربايجان شرقي تجليل شدند

برگزیدگان پانزدهمین دوره مدهامتان در استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند

همزمان با دهه کرامت؛ برگزيدگان پانزدهمين جشنواره قرآني مدهامتان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در رشته هاي مختلف معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند.
شناسه خبر : 38248 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» از معرفی و تجلیل برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار ‌شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اهداف برگزاری مسابقات را شناسایی استعدادهای قرآنی و تلاش برای تقویت این استعدادها دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم است.

بنابر این گزارش، بر اساس نظر هیات داوران این جشنواره قرآنی؛ محمد اصولي هروي از کانون شهدای روستای هروی، محمدامين علي بيگی از کانون هاتف تبریز، علي انگوتي از کانون خاتم النبیای میانه و سيدعلي سیدزاده از کانون هاتف تبریز در رشته اذان به ترتیب اول تا چهارم شناخته شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین اميررضا قيامي از کانون هاتف، مريم زاهدي از کانون امام حسين (ع) مشترکا اول، محمدجواد بهي از کانون شهداي محراب، فاطمه محمدي تنور آغاج از کانون الزهراء(س) مشترکا دوم و عليرضا حيدري از کانون فرهنگی هنری تهذيب تبریز مقام سوم در بخش حفظ کل قرآن کریم را از آن خود کرده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، عرفان حسن زاده بشير از کانون شهيد مدني تبریز، سجاد اميني بيرامي از کانون سبيل النجاه از شهرستان اسکو و علي پنبه دوست از کانون حضرت بقيه الله(عج) مرند در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه های برتر اول تا سوم را کسب کرده و از سوی ستاد فهما آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین رضا كريم پور از کانون بيت القرآن و عترت بناب، عليرضا عبداللهي از کانون هاتف تبریز به صورت مشترک اول، عيسي صبوحي از کانون مدافعين حرم تبریز، علي دارانداشي از کانون هاتف تبريز مشترکا دوم، محمدمهدي حسن زاده از کانون شهيد محمود رضا بيضايي تبريز و موسي صبوحي از کانون مدافعين حرم تبريز توانستند مشترکا مقام سوم در رشته قرائت ترتیل(تلاوت نور) را کسب کرده و تجلیل شوند.

بر اساس این گزارش؛ علي احساني از کانون امام حسين (ع) تبريز مقام اول و محمد مهدي اخيجهاني از کانون جامعه القران آذرشهر مقام دوم رشته قرائت تقلیدی را از آن خود کردند.

همچنین اسماء حبيبي، زهرا فتحي و محمدطاها محرم زاده هر سه از کانون شهداي سرخاب تبریز به ترتیب رتبه های اول تا سوم در رشته قرائت نماز شدند که با اهدای هدایایی از ایشان تقدیر بعمل آمد. ضمن این‌که حسام افخمي ارشد از بيت القرآن و عترت بناب توانست در رشته مکبری برتر شاخته شده و تجلیل شود.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان