برگزاری جشن روستا و عشایر به میزبانی روستای زاوشت بناب
برگزاري جشن روستا و عشاير به ميزباني روستاي زاوشت بناب

برگزاری جشن روستا و عشایر به میزبانی روستای زاوشت بناب

جشني ديگر از سلسله جشن هاي فرهنگ و هنر روستا و عشاير استان، همزمان با دهه کرامت و در روز ميلاد علي ابن موسي الرضا(ع) در روستاي زاوشت بناب به همت اعضاي کانون و مسجد برگزار شد.
شناسه خبر : 38277 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «مهران صمدیان» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری دایرة المعارف مسجد میدان روستای زاوشت از برگزاری سلسله جشن های فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان به مناسبت دهه کرامت و همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) در مسجد میدان روستای زاوشت بناب خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم و جشن ها در اعیاد مختلف گفت: این آیین با هدف ایجاد شور و نشاط  اجتماعی، برکت معنوی و ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بین اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان برگزار شد.

صمدیان افزود: «محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، سخنران این مراسم بوده که ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تجلیل و قدردانی از عوامل اجرایی این برنامه، سخنانی در مورد فضائل امام رضا (ع) بیان کرد.

مدیر مسئول کانون با بیان اینکه این جشن  با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد، بیان کرد: مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت (ع) همراه با اهدای تبرکی حرم امام رضا (ع) از دیگر بخش های این آیین جشن و سرور بود.

صمدیان تصریح کرد: این آیین به همت شورای اسلامی و دهیاری، هیئات مذهبی، هیئت امنای مساجد، ریش سفیدان منطقه، پایگاه مقاومت فجر، موسسه خیریه حضرت ابوالفضل، کانون فرهنگی هنری دایرة المعارف مسجد جامع میدان روستای زاوشت برگزار شد.

وی، تجلیل از فعالان کانون و مسجد، همنامان امام رضا و حضرت معصومه و همچنین اجرای برنامه توسط نوجوانان مسجدی را از دیگر برنامه های این جشن برشمرد.

گفتنی است، روستای زاوشت در شمال شرق شهرستان بناب استان آذربایجانشرقی قرار دارد و کانون فرهنگی هنری این روستا با مجوز رسمی از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، فعالیت های مختلفی در زمینه های فرهنگی و هنری دارد.