مروری بر فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مشکات روستای قرطاول مراغه/تلاش ما جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است
مروري بر فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري مشکات روستاي قرطاول مراغه/تلاش ما جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است

مروری بر فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مشکات روستای قرطاول مراغه/تلاش ما جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است

رزمي، با اشاره به فعاليت‌هاي متنوع کانون فرهنگي هنري مشکات مسجد امام زمان (عج) روستاي قطاول مراغه اظهار کرد: تلاش ما جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است.
شناسه خبر : 38339 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۹

«خدیجه رزمی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، ضمن تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان (عج) روستای قرطاول مراغه اظهار کرد: اساسا مسجد دارای کارکردهای مختلف تربیتی، آموزشی و اجتماعی است که با برگزاری برنامه‌های مختلف احیا می شود؛ هرکدام از این فعالیت ها تاثیر مهمی بر افکار و رفتار مخاطبان به ویژه نوجوانان دارد؛ از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که مسجد محل خودسازی و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی است که با در نظر گرفتن این مساله مساجد باید جامع تمام کارکردها باشند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان روستای قرطاول مراغه با اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های مسجد محور برای نوجوانان و جوانان افزود: با این هدف کانون فرهنگی هنری مشکات با برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، ورزشی و برپایی جشن تکلیف، تولد و اعیاد ملی و مذهبی، نقش تاثیرگذار و مهمی بر جذب نوجوانان و جوانان را دارد.

 

وی تصریح کرد: برپایی سفره اطعام رضوی در مسجد، دیدار با خانواده شهید والامقام «یونس قربانپور»،اهدای جایزه برای بچه های مسجد، اجرای صلوات خاصه امام رضا (ع) و برنامه سرود سلام فرمانده، حضور در گلزار شهدای روستا و استقبال بچه های مسجد از خادمان،از برنامه های اجرایی این کانوندر ایام اخیر است که با حضور خادمان و پرچم متبرک بارگاه منور ثامن الحجج امام رضا (ع) برگزار شد.

 

 رزمی گفت: همچنین در این روز معنوی دیدار خادمان با اهالی روستا، فرزند شهید والامقام «بارات شیرزاد» اقدام به ذبح قربانی زیر بیرق متبرک آستان قدس رضوی و خادمان و کاروان زیر سایه خورشید کرد.

 

مدیر مسئول کانون مشکات ابراز کرد: فعالان کانون برنامه های متنوعی نظیر کمک های مومنانه، ارتباط با نوجوانان، برنامه های تربیتی، کلاس‌های بصیرتی و اخلاقی ویژه نوجوانان و جوانان، فعالیت های ورزشی،اردویی را انجام می دهد که جهت غنی سازی اوقات فراغت در تابستان سال جاری، برنامه‌های ورزشی و تربیتی را در دستور کار دارد.

 

رزمی با اشاره به اقامه نماز جماعت همراه با اجرای طرح تلاوت نور در مسجد امام زمان (عج) گفت: برنامه‌های هفتگی مسجد شامل زیارت عاشورا، دعای توسل، تفسیر قرآن کریم،زیارت آل یاسین و حلقه‌های معرفتی با محوریت مسائل برگزار می‌شود.

 

وی به فعالیت‌های هنری کانون مشکات در راستای آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: اعضای توانسته‌اند با بهره‌گیری از خلاقیت و فعالیت‌های هنری کودکان را جذب و آموزه‌های اسلامی و  قرآنی را در این قشر نهادینه کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان روستای قرطاول مراغه خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های کانون با تلاش و همت عالی بانوان کانونی و مسجد انجام می پذیرد که ضمن تجلیل و قدردانی ویژه از آنها،توفقیات روزافزون را از خداوند منان برای این بانوان همیشه در صحنه و تلاشگر خواستاریم.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد