آغاز چهارمین رویداد ملی فهما با رویکرد جدید و تحولی
آغاز چهارمين رويداد ملي فهما با رويکرد جديد و تحولي

آغاز چهارمین رویداد ملی فهما با رویکرد جدید و تحولی

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي، از آغاز رسمي چهارمين رويداد ملي فهما خبر داد.
شناسه خبر : 38348 تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی‌نیا» از آغاز چهارمین رویداد ملی فهما خبر داد و اظهار داشت: نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون های مساجد از اهداف اصلی چهارمین رویداد فهما خواهد بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این رویداد با توجه به تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال همانند سال گذشته در سه شبستان و 12 رواق تعریف و به هر یک از رواق ها 20 هزار امتیاز تعیین شده است که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر  است.

وی با بیان این‌که چهارمین رویداد فهما از 21 خرداد همزمان با میلاد امام رضا(علیه السلام) آغاز شده و کانون های برتر در دهه فجر انقلاب اسلامی معرفی می شود، افزود: در این دوره از رویداد ملی فهما؛ کانون ها با توجه به ظرفیت ها و امکانات خود می توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در رویداد رقابتی فهما انتخاب کنند با این توضیح که یکی از رواق ها باید رواق هنر انتخاب شود.

هادی نیا خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم در مستندسازی و تهیه گزارش در مراکز مردمی که با فعالیت افتخاری اعضا همراه است، بایستی توجه علاقه‌مندان به اصل کار بوده و انعکاس رسانه ای فعالیت ها می تواند بخشی از فعالیت های گسترده شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد را به نمایش بگذارد، اما انتظار داریم عموم فعالان مسجدی در ثبت برنامه های اجرا شده، رسانه ای شد اقدامات و کسب امتیاز در رویداد فهما برای بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی همت مضاعف داشته باشند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در ادامه شاخص های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد فهما برشمرد و افزود: مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، از جمله شاخص های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های 12 گانه است.

وی افزود: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند پس از ورود به ناحیه کاربری خود در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir نسبت به انتخاب رواق تخصصی جهت ارزیابی در رویداد فهما اقدام کنند.

هادی نیا در پایان با بیان این‌که تمامی حمایت ها طی 3 دوره قبلی رویداد فهما مشروط به اخذ مجوز الکترونیکی کانون و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بوده است، گفت: امسال نیز انتظار داریم کانون هایی که مجوز خود را دریافت نکرده اند، نسبت به تکمیل ارکان کانون در سامانه اقدام و مجوز الکترونیکی را دریافت و جهت بهره مندی از حمایت های مالی و تجهیزاتی تمام فعالیت های خود را در رواق های 12گانه تعریف شده در سامانه بچه های مسجد ثبت و مستند کنند.

لازم به ذکر است، آئین نامه چهارمین رویداد ملی فهما و جدول امتیازات در پروفایل مدیران مسئول هر کانون در سامانه بچه های مسجد قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی: فهما رويداد